Поиск по этому блогу

СІЧЕНЬ 2018 РОКУ.

СІЧЕНЬ 2018 РОКУ.


1 січня, понеділок

Новий рік!



Новий рік
Так вже ми влаштовані, що нам зовсім не хочеться стояти на одному місці, ну хіба що тільки трохи. Та й час, який крутиться навколо нас, не дає нам такого шансу. Чи все-таки дає? ...
Біжать миті, - зовсім не вловимі. Вони якимсь абсолютно неймовірним чином збираються в секунди, хвилини, години, дні і тижні, в місяці ... І настає цей рубіж, коли кожен з нас, підбиваючи підсумки року, що минає, дивиться з якоюсь незрозумілою надією на рік наступний. Так вже ми влаштовані.
У науковому середовищі іноді бутує думка, що новий рік - новий тільки свою першу мить, що час на стільки швидкоплинний і невловимий ... і вже на першій секунді він починає втрачати свою новизну. Проект DilovaMova.com категорично з цим не згоден! Новий рік - новий до тих пір, поки не наступить рік наступний за ним! А як може бути інакше? Якщо вже ми звикли міряти наше життя роками, то будемо послідовні, поки рік не підійде до свого завершення, не справедливо вважати його старим! До того ж, звідки нам знати, з яких відрізків часу складається найменший його відрізок? А хіба рік - самий великий відрізок часу?
Відповісте на питання - чому свято Новий рік є найпопулярнішим святом у світі? Саме не «одне з найпопулярніших», а «найпопулярніше». Думок може бути стільки ж, скільки і людей в нашому світі. Слів може бути сказано стільки, скільки є в цьому світі, а якщо не вистачить, то люди придумають нові слова, в цьому людство досягає успіху і кожен від частини буде прав ...
Але не варто напружуватися - ми знайшли відповідь на це питання. І цю відповідь не треба далеко шукати. Вона знаходиться в назві самого свята: слово «свято», виходячи зі словників означає відпочинок з перервою в повсякденних трудах, який заповнюється, життєвої радістю, веселощами, піснями та іграми, танцями та всілякими розвагами, крім того, виходячи зі Старого Завіту, святкові дні були встановлені і узаконені самим Богом, слово «новий» як правило означає щось, чого ще не було раніше. Поєднуючи ці два поняття і приплюсовуючи до цього значення слова «рік», час, у який наша Земля робить повний оборот навколо Сонця, виходить - ОГО-ГО! Повноцінне життя - абсолютно позбавлене печалі, так як момент цілісного сприйняття нового не викликає у людини потреби звертатися до старого. І все це абсолютно збалансовано, відкрито і не обтяжливо. Звичайно ж це вимагає від людини якоїсь праці, але це абсолютно корисна праця.
Святкування Нового року увійшло в традицію переважної більшості культур і народів. У кожного народу звичайно ж розвинулися і продовжують розвиватися свої особливості відзначати цю дату, але всіх об’єднує саме це - передчуття новизни. Ми всі просто нестримно прагнемо до нового. У цьому ми бачимо основні перспективи нашого життя і той рубіж, який ми переходимо кожен рік, дозволяє нам безпосередньо доторкнутися до чогось зовсім незвичайного, може бути ще не зовсім зрозумілого, але абсолютно реального і яскравого, сповненого життя, енергії і радості, отримати в одну мить заряд бадьорості на цілий рік! Поторкати прекрасне і чудове своїми руками! Це всіх нас може об’єднувати, не дивно що саме в Новий рік навіть статистика всіляких негативних явищ знижується найдивовижнішим чином. Всі ми прагнемо до життя і існують моменти, коли саме життя приймає нас у свої обійми. Це саме той момент. Життя абсолютно незвичайне, не повторне і унікальне і кожен може перевірити це саме в переддень Нового року. Це справжнє таїнство, але це відбувається саме з нами, з людьми, не вимагає від нас якихось неймовірних сил, а достатньо просто повірити в це, адже Новий рік наступає. І дай Бог, щоб він наступив не на нас, але дай Бог, щоб він наступив разом з нами! Зі святом Вас, з Новим роком!




1 січня, понеділок

Всесвітній день миру

День всесвітніх молитов про мир
Встановлений у 1967 році Папою Римським Павлом VI, Всесвітній день миру проводиться в перший день з початку року. Це день, коли віруючі християни, об’єднуючись, здійснюють спільні молитви за мир на нашій планеті.
Крім Сирії та України, станом на 2015-й рік, в світі налічувалося ще близько 40 військових конфліктів.
Як повідомляє організація IRIN (Інтегровані Регіональні Інформаційні Мережі, сайт www.irinnews.org) ці конфлікти тривалістю від 3 до 68 років.
Всесвітній день миру, це свято ще називають Днем всесвітніх молитов про мир. 8 грудня 1967 року римський папа Павло VI встановив нове свято, Всесвітній день миру. Його відзначають в перший день кожного нового року. 17 грудня 1969 року Генеральна Асамблея ООН проголосила свято офіційним.
Мир на Землі, послаблення напруги в міжнародних та міждержавних відносинах, - це головні теми щорічних передсвяткових послань понтифіків до віруючих. Загальний лозунг Всесвітнього дня миру: «Пробач, і ти отримаєш мир».



3 СІЧНЯ 2018 РОКУ.
ПРОЕКТ_КПК_ОЗ

ПРОЕКТ_КПК_ОЗ
 1 файл, 13.2 MБ
Уважаемые коллеги!
С Новым годом! Здоровья, новых начинаний, надежных друзей!

БЛАГОдарю ВСЕХ за работу над проектом!!!
Высылаю ВАШ проект. 

УДАЧИ!

С уважением, Юлия Пивненко



ПРОЕКТ_КПК_ОЗ






Критичне мислення для освітян.

ПРОХОДЖЕННЯ ОН-ЛАЙН КУРСУ
ВЧИТЕЛЕМ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
ПЛЯСЕЦЬКОЙ Я.С.
28 грудня 2017 року-
-3 січня 2018 року.





https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/about

ПРО КУРС

Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи. Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.
Запропонований курс дозволить вам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити вашу особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить вашу методологічну підготовку й сприятиме успішності вашої викладацької діяльності. Ви зможете цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробити власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення. Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні постійно.



























Покращимо навчання ваших учнів разом!
Для всіх охочих освітян, особливо шкільних вчителів та викладачів вищих навчальних закладів України, буде проведено шість практичних конференцій в найбільших містах нашої держави. Ці конференції стануть у пригоді всім, хто працює з молоддю та прагне застосовувати критичне мислення в навчальному процесі. Реєстрація для участі у конференціях розпочнеться всередині жовтня 2017 року.

КОМУ КУРС БУДЕ ЦІКАВИЙ

  • Вчителям загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження партнерських засад навчального процесу замість примусових.
  • Педагогам позашкільних навчально-виховних закладів для забезпечення стійкої пізнавальної мотивації у вихованців.
  • Викладачам закладів післядипломної педагогічної освіти для поширення інноваційних освітніх технологій серед освітян.
  • Викладачам вишів для поєднання високого теоретичного рівня занять із простотою та доступністю викладу.
  • Освітнім тренерам, які хочуть змінити цінності педагогів та забезпечити сутнісні зміни в освітній системі України.
  • Всім охочим долучитись до впровадження новітніх методик в українську освіту.

ТЕМИ КУРСУ

Теоретико-практичний блок

  1. Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням?
  2. Як навчитися розуміти інформацію?
  3. Які властивості має критичне мислення та особистість із прагненням до критичного мислення?
  4. Якими стратегіями та процедурами послуговується критичний мислитель?
  5. Як використовувати у навчальному процесі аналіз, синтез та порівняння?
  6. Коли потрібно застосовувати критичне мислення? Функція критичного мислення та його розгортання.
  7. Як критично оцінювати інформаційні потоки та ставити правильні запитання?
  8. Як опрацьовувати різні джерела?
  9. Генезис критичного мислення. Як забезпечити умови для його розвитку в учнів?
  10. Пізнання не спинити. Навчати має право лише той, хто сам постійно навчається.

У КУРСІ ВИ НАВЧИТЕСЯ

  • Встановлювати суттєві ознаки критичного мислення.
  • Відрізняти навчання критичного мислення від його імітації.
  • Визначати сфери, де критичне мислення стане в пригоді.
  • Розпізнавати властивості критичного мислення та особистості із прагненням до критичного мислення
  • Застосовувати стратегії та процедури критичного мислення для розв'язування проблемних задач та самовдосконалення.
  • Розуміти, коли потрібно застосовувати критичне мислення та стадії його розгортання.
  • Створювати належні умови для розвитку критичного мислення учнів.
  • Підвищити власну ефективність та успішність схвалюваних рішень.



























ВИМОГИ ДО СЛУХАЧІВ

Цільова аудиторія має достатній рівень підготовки для проходження курсу.

ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ

5 тижнів.

ВИКЛАДАЧІ

Сергій Терно

Сергій Терно

Доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету. Автор понад 140 наукових та науково-методичних праць.
Олена Пометун

Наталія Степанова

Кандидат філософських наук, доцент кафедри професійного розвитку педагогів комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Захистила дисертацію з теми «Довіра як соціокультурний феномен сучасного суспільства». Авторка наукових робіт та методичних праць.
Сергій Горбачов

Сергій Горбачов

Журналіст, редактор, фахівець з видавничої справи; вчитель медіаграмотності та зарубіжної літератури; директор СШ №148 ім. Івана Багряного м. Києва; член Колегії Міністерства освіти і науки. Очолював видавництво навчальної літератури, 6 років керував інформаційною службою, кореспондентською мережею і сайтом «КоммерсантЪ-Украина». Медіатренер, медіааналітик, консультант медіаосвітніх проектів.


ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ

Скільки коштує курс?

Курс є повністю безкоштовним. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли поглиблено вивчити будь-яку тему, але й доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні в будь-який час.


Оцінювання

Для того, щоб отримати сертифікат за результатами цього курсу, 
вам необхідно набрати не менше61 зі 100 можливих балів.
Курс містить щотижневі тести після кожної теми, за які ви можете отримати 
бали.
Отримання сертифікатів: будь ласка, зверніть увагу!
Сертифікати згенеровані 4 грудня. Електронний сертифікат можна завантажити у вашомуособистому кабінеті під назвою цього курсу.
Після завершення активної фази курсу всі навчальні матеріали лишаються доступними. Нові користувачі також можуть реєструватись на курс та проходити його в зручному для них режимі. Лишається можливість автоматично отримати сертифікат після успішного завершення курсу користувачем у будь-який час.
Сертифікати автоматично генеруються щоночі. Якщо після успішного завершення курсу пройшло більше трьох днів, а сертифікат так і не з’явився у вашому особистому кабінеті, будь ласка, напишіть листа за адресою support@prometheus.org.ua і служба технічної підтримки згенерує вам сертифікат.
Зверніть увагу: кількість набраних балів впливає лише на початкове автоматичне генерування сертифікатів. Якщо ви набрали 61 бал і більше, ваш сертифікат автоматично генерується платформою. Ви можете надалі проходити тести, які ще не встигли пройти, закріплювати набуті знання та підвищувати рівень прогресу на курсі. Сертифікат генерується за наявності необхідної кількісті балів (61 та більше), кількість балів на сертифікаті не зазначається. Зі зміною кількості балів зовнішній вигляд сертифікату не змінюється.
Якщо ви змінили ім’я та прізвище в «Профілі» і бажаєте, щоб нові дані були відображені у вже згенерованому сертифікаті, - також напишіть, будь ласка, лист за адресою support@prometheus.org.ua із зазначенням проблеми у темі листа.
З будь-якими питаннями по сертифікатах просимо звертатись на адресу технічної підтримки.

З повагою
команда Prometheus.









             Критичне мислення для освітян.




СЕРТИФІКАТ






             Критичне мислення для освітян.

ПРОХОДЖЕННЯ ОН-ЛАЙН КУРСУ
ЗАСТУПНИКОМ ДИРЕКТОРА З НВР, 
ВЧИТЕЛЕМ З ОСНОВ ЗДОРОВ'Я
                                 КУЦ В.В.

4-5 січня 2018 року.


https://courses.prometheus.org.ua/dashboard




 https://courses.prometheus.org.ua:18090/
downloads/cbdcb0fd198844afb242493ab593dcd8/Certificate.pdf



Certificate.pdf

    



















5 СІЧНЯ 2018 РОКУ.


Т  Е  Р  М  І  Н  И

проведення обласного етапу учнівських

 олімпіад


та категорії їх учасників 2017/2018 н.р.




Додаток 2
до наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації
від 29.12.2017 № 0809




О л і м п і а д и
Терміни
проведення
ІІІ етапу
олімпіад

Початок
Класи,
учні яких
можуть
брати участь
у ІІІ етапі
олімпіад

ПІ (обласний) етап всеукраїнських учнівських олімпіад














10.
Біологія
27.01
9 год.
8-11


18.
Екологія
10-11.02
13 год.
10-11


Примітка. Навчально-тренувальні збори переможців обласних олімпіад (ІІІ етап Всеукраїнських) – кандидатів на участь у ІV етапі (кількість – у два рази більша, ніж запрошених за рейтингом) будуть проводитись з 22 січня 2018 року для тих олімпіад, які проведено з 13 по 21 січня 2018 року, для решти олімпіад – після 11 лютого 2018 року.
Обов’язково слід дотримуватись визначених класів. Якщо ж, наприклад, олімпіада проводиться для учнів 9-11 кл., а в ній бажають взяти участь учні 7-8 кл., то вони повинні виконувати завдання за 9 кл., що позначається в заявці.




Додаток 3
до наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації
від 29.12.2017 № 0809

Місце проведення обласних учнівських олімпіад
і проживання їх учасників

Олімпіади
Поча
ток
Місце
проведення
Місце
проживання
ІІІ (обласний) етап учнівських олімпіад

7.
Біологія
9 год.
Козацький ліцей
Козацький ліцей

12.
Екологія
13 год.
Козацький ліцей
Козацький ліцей




                                                                                            Додаток 8
до наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації
від 29.12.2017 №0809


БІОЛОГІЯ

ІІ група (перевірка робіт) 27.01.2018 з 13.00 – 19.00, 28.01.2018 з 9.00-15.00

14.
Розова Ніна Василівна
вчитель БПЛ « Перспектива», Шевченківський район
15.
Селезньова Ірина Павлівна
вчитель гімназії № 93, Шевченківський район
16.
Терещенко Лариса Григорівна
вчитель ЗНЗ №60, Шевченківський район
18.
Фесенко Надія Анатоліївна
вчитель ЗНЗ № 65, Шевченківський район


ГЕОГРАФІЯ

(присутні під час написання)
Божко  Світлана Олександрівна
Вчитель географії ЗНЗ №  Шевченківського району
Гречка Алла Іванівна
Вчитель географії ліцей № 34 Шевченківського району
Павленко Лариса Анатоліївна
Вчитель географії ЗНЗ № 77 Шевченківського  району
Розсохач Світлана Олександрівна
Вчитель географії ЗНЗ № 65 Шевченківського району
Савчук Наталія Петрівна
Вчитель географії ЗНЗ №  4 Шевченківського району







7 січня, неділя

Різдво Христове

Різдво Христово
Більше 2000 років тому в невеличкому містечку Віфліємі відбулася надзвичайна подія – народився в світ Син Божий. Ісус Христос народився надзвичайним чином Діви Марії, яку з тих часів називають Богородицею.
Коли Він прийшов на землю, Його не зустрічали пошаною, славою і багатством. У Нього не було навіть колиски, як у всіх дітей, не було і пристановища – Він народився за межами міста, у печері і був покладений у ясла, куди кладуть корм для тварин. Першими гостями божественної дитини були не царі і не вельможі, а звичайні пастухи, яким ангел сказав про Різдво Христово: „Я проголошую вам велику радість, яка буде всім людям: бо нині народився вам у місті Давида Спаситель, який є Христос Господь! І ось вам знак: ви знайдете Дитину в пеленах, покладену у ясла” (Лк 2,10-12). Пастухи першими поспішили вклонитися новонародженому Спасителю. В цей час з дарами Царю Світу йшли волхви зі сходу. Вони чекали, що незабаром на землю має прийти великий Цар Світу, а дивовижна зірка вказувала їм шлях на Іерусалим.
Волхви принесли Дитині дари: золото, ладан та смирну. Ці дари мали глибокий зміст: золото принесли як царю у вигляді данини, ладан як Богу, а смирну як людині, що має померти (смирною у ті часи помазували померлих).
Різдво Христово завершує сорокаденний Різдвяний піст, Святу передує дуже строгий піст. Після Різдва наступають святки – 12 днів, коли відмічається Свято.
Твердо-наукового, підкріпленого справжнім документальним історичним підтвердженням подій, які ось вже близько двох тисяч років відкривають для багатьох, хто надіється на Бога людей шлях до життя - не існує і бути в принципі не може. Так влаштував Бог, щоб це все на пряму залишилося і перебувало суто в площині вірування людини, адже люди, які надіються на науку - слідують своїй власній вірі. І питання «чому?» тут не доречно - досить подивитися початок Святого Письма і виявити, що саме зрада людиною закладеної Богом у нього віри «технічно» і привела людину до відомого процесу гріхопадіння. Зауважимо, що людина на момент скоєння небажаної з боку Бога дії не страждала якимись хворобами, наприклад склерозом і втратою пам’яті, і прекрасно усвідомлювала те, що намагається зробити. І зробила ...
Про те, що було далі розповідається в тому ж Святому Писанні, відомому нам як Біблія і це не виходить жодним чином за рамки віри, визначені і закладені колись у нас нашим Творцем, який створив нас за образом і подобою Своєю. У все це можна не вірити або вірити по-своєму - це так само не вийде і не ввійде за межі справжньої віри, які колись перетнула людина, відкривши для себе цю згубну альтернативу.
І ось - настала повнота часу. Саме повнота і саме часу. Ну, де в науці ви зустрічали такі «технічні» терміни? І в наш людський «світ», прийшов Він - Спаситель, Месія, Цар великий Миру, Агнець і Син Божий, одна з Його невід’ємних особистостей, який проливає свою Святу Кров за нас, які втратили всякий зв’язок з дійсністю - Ісус Христос.
Так, віра буває різна. Ось і в Писанні сказано, що і біси теж вірують і навіть тремтять. Але яка повинна бути справжня віра теж сказано там. І що ми повинні зростати в ній, і сказано як. І сказано чому, ось тільки не багато хто з нас здатні твердо сказати, що є власниками цієї самої - справжньої віри, адже там ясно написано як це все можна з легкістю перевірити. І кожен може переконатися сам, перевірити себе і отримати цілком конкретний результат. Більш того Сам Бог через Святе Письмо говорить нам про це.
Багато зневіряються і воліють вірити у щось своє, у щось зручне і «пухнасте», що не вимагає від них якихось зусиль чи жертв або трохи вимагає, але як би само собою, що «гармонійно» вливається в їх життя, поступово приводячи їх до цього самого відчаю. Починаються розмови про «замкнено коло» і тут ми згадуємо про Христа - адже Він його таки розірвав, відкривши нам пряме спілкування з Отцем Небесним.
Його Різдво - це найвеличніша і життєстверджуюча подія, яка коли-небудь (з часів нашого гріхопадіння) відбувалася на нашій землі. І якщо у нас виникають якісь запитання, чи не простіше запитати про це у Бога. Тепер Він почує і дасть Свою відповідь, тільки потрібно запитати Його правильно або ж справді. А як це робиться - відкрито кожному слідуючиму за Христом. Тепер відкрито і для нас. Для інших же - все це юродство і так завгодно Богові. Він так карає людину - закриваючи від нього розум і мудрість, сили і розсудливість, адже нам то вже відомо, що і все це теж від Нього. А що залишається нам? Нам відкрито! Христос народився - славімо Його! З Різдвом Христовим!


10 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ІІІ засідання РМЦ вчителів географії 

Шевченківського району 

на базі ЗЗШ № 101.





ТЕМА РМЦ:

"Впровадження   iнновацiйних технологий в навчаннi i вихованнi на уроках географii"


Участь у РМЦ 
вчителя географії 
Розсохач С.О.







10 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ІІІ засідання РМЦ вчителів хімії 

Шевченківського району 

на базі ліцея № 34.

http://zplicey34.at.ua




ІІІ засідання РМЦ вчителів хімії 

Шевченківського району


ТЕМА.  

Формування інформаційно-цифрової 

компетентності на уроках хімії.



МЕТА: розглянути методи, технології, прийоми для реалізації основного завдання хімічної освіти, що полягає у формуванні ключової  - інформаційно- цифрової - компетентності з метою критичного оцінювання хімічної інформації, використовуючи електронні освітні ресурси, віртуальні хімічні лабораторії.



 Методичний інтенсив
1.  Формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках хімії через використання сучасних пристроїв для добору хімічної інформації.

2.  Використання блогу для поєднання традиційних та інноваційних підходів у навчальному процесі.

3. STEM-освіта:  природничонауковий компонент + інноваційні технології.

4.  Впровадження   спілкування іноземними мовами під час навчання хімії.

5. Про підсумки проведення ІІ (районного) етапу Всеукраїнських олімпіад з хімії.  
Організація ІІІ етапу ВО з хімії.


Нетворкінг





Майстер-клас




Презентація



Презентація
творчої групи


Обговорення


Димарєва Л.М.

 .



Плясецька Я.С.




Ніколаєнко Ю.Г.



Саєнко С.В.
Биваліна Л.Є.
Шебанова Т.І.

Ніколаєнко Ю.Г.
Вчителі РМЦ


ЗЛ №34





НВЗ №65




НВЗ №4



НВЗ №18
НВЗ №52
ЗГ№93

 НВЗ №4
































Участь у РМЦ 

вчителя біології та хімії 

Плясецькой Я.С.







Майстер-клас
вчителя біології та хімії
Плясецькой Я.С. 
з теми:
Використання блогу для поєднання традиційних та інноваційних підходів у навчальному процесі.










11 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ІІІ засідання РМЦ вчителів біології

Шевченківського району 

на базі ліцея № 93.





Участь у РМЦ 

вчителя біології та хімії

Фесенко Н.А.





Майстер-клас 
вчителя біології та хімії
Фесенко Н.А.
з теми:
Прийоми використання експеріментально-дослідницькой дфяльності школярів як засіб інтеграції наук природничого циклу.








11 січня, четвер

Всесвітній день «спасибі»

дякую
Найввічливіший день у році – 11 січня. Цього дня відмічається всесвітній день „спасибі”.
Ми чудово розуміємо значення гарних манер, їх необхідність у повсякденному житті, але найчастіше ми висловлюємо подяку ніби мимохідь, не замислюючись про її значення. А між тим слова подяки мають дивовижні властивості, але вимовляти їх не можна, коли людина знаходиться у роздратованому стані. Психологи вважають, що слова вдячності – це знаки уваги, вони є усними „погладжуваннями” і здатні зігріти своїм теплом.
Ми кожного дня говоримо один одному „дякую”, тому важливо пам’ятати, що справжня вдячність – це лише та, що йде від чистого серця.






12 СІЧНЯ 2018 РОКУ.


ІІІ засідання 

РМЦ вчителів основ здоров'я

Шевченківського району 

на базі Запорізької ЗОШ 

І-ІІІ ступенів  № 95.

http://school95zp.klasna.com/uk/site/our-school.html



Участь у РМЦ 

вчителя з основ здоров'я


Плясецькой Я.С.




ЗАПОРІЗЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №95
ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

П Л А Н

проведення семінару для вчителів основ здоровя шкіл Шевченківського району

ТЕМА СЕМІНАРУ: Інтеграція предмету ОЗ з іншими предметами шкільного курсу.

МЕТА СЕМІНАРУ: Обмін досвідом з інтеграції предмету ОЗ з іншими предметами шкільного курсу.

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 12.01.2018 року
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ:          14:30
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ:     ЗЗШ №95

ПЛАН РОБОТИ

1.    Зустріч учасників семінару. Відкриття семінару. Оголошення теми та мети семінару.
2.    Виступ директора школи Огібалової О.Ю.
3.    Доповідь вчителя ОЗ Сиводід Я.В. на тему: «Інтеграція предмету ОЗ з іншими предметами шкільного курсу. Фізкульт. хвилинки на уроках ОЗ».
4.    Підведення підсумків семінару. Виступ керівника МО ОЗ Шевченківського району Бивалінової Л.Є.
5.    Організаційні питання.


Доповідь вчителя ОЗ Сиводід Я.В. 
на тему: 
«Інтеграція предмету ОЗ з іншими предметами шкільного курсу. 
Фізкульт. хвилинки на уроках ОЗ».


Матеріали доповіді 
вчителя ОЗ Сиводід Я.В. 



Фотозвіт проведення семінару.







Критичне мислення для освітян.

   Проходження он-лайн курсу
          вчителем географії
               Розсохач С.О.
       11-12 грудня 2018 року.




Отримання сертифікатів: будь ласка, зверніть увагу!
Сертифікати згенеровані 4 грудня. Електронний сертифікат можна завантажити у вашомуособистому кабінеті під назвою цього курсу.
Після завершення активної фази курсу всі навчальні матеріали лишаються доступними. Нові користувачі також можуть реєструватись на курс та проходити його в зручному для них режимі. Лишається можливість автоматично отримати сертифікат після успішного завершення курсу користувачем у будь-який час.
Сертифікати автоматично генеруються щоночі. Якщо після успішного завершення курсу пройшло більше трьох днів, а сертифікат так і не з’явився у вашому особистому кабінеті, будь ласка, напишіть листа за адресою support@prometheus.org.ua і служба технічної підтримки згенерує вам сертифікат.
Зверніть увагу: кількість набраних балів впливає лише на початкове автоматичне генерування сертифікатів. Якщо ви набрали 61 бал і більше, ваш сертифікат автоматично генерується платформою. Ви можете надалі проходити тести, які ще не встигли пройти, закріплювати набуті знання та підвищувати рівень прогресу на курсі. Сертифікат генерується за наявності необхідної кількісті балів (61 та більше), кількість балів на сертифікаті не зазначається. Зі зміною кількості балів зовнішній вигляд сертифікату не змінюється.
Якщо ви змінили ім’я та прізвище в «Профілі» і бажаєте, щоб нові дані були відображені у вже згенерованому сертифікаті, - також напишіть, будь ласка, лист за адресою support@prometheus.org.ua із зазначенням проблеми у темі листа.
З будь-якими питаннями по сертифікатах просимо звертатись на адресу технічної підтримки.
З повагою 

команда Prometheus.












12 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ІІІ засідання 

РМЦ вчителів економіки

Шевченківського району 

на базі Запорізької ЗОШ 

І-ІІІ ступенів  № 65.

http://school65.zp.ua







Відповідальна за проведення 

РМЦ вчителів економіки



























Розсохач Світлана Олександрівна




,Посада: Вчитель географії
Категорія: спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Дата народження: 06.10.1970
Назва навчального закладу, рік закінчення: ЗПУ №1, 1990, Мелітопольський ДПІ, 1996; Класичний приватний ун-т, 2010
Спеціальність за дипломом: вчитель початкових класів, вчитель географії; педагог вищої школи
Стаж пед. роботи, років: 26
З якого часу працює в даному закладі: 15.08.1994




Мої вітання та побажання "найкращих , цікавих , актуальних засідань РМЦ " у 2018 році.

У п'ятницю 12.01.2018 о 14-30 у ЗЗШ №65 відбудеться ІІІ засідання РМЦ вчителів 

економіки.
Пропоную висловити власні думки та поділитися власни досвідом. 

Питання , що будуть розглядатися :

1. Елементи фінансової грамотності на уроках економіки і не лише...(географії, історії, інформатики).
2. Робота з обдарованими учнем - "нестандартному" учню надати підтримку може лише "нестандартний" педагог.
3. Цікаві педагогічні ідеї до навчального матеріалу ІІ семестру.
4. Результати ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.

ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ РМЦ.









13 січня, субота

Старий Новий рік

Свято Старий Новий рік
Хто з нас не любить свят, можливості повеселитися і відпочити, ще раз зустрітися з бажаною компанією і зарядитися енергією на наступні суворі будні? Напевно тільки одиниці. Для всіх інших - в ніч з 13-го на 14-е січня з’являється чудовий привід «досвяткувати» один з найулюбленіший свят під інтригуючою назвою - Старий Новий рік.
Ця цікава традиція, за даними проекту DilovaMova.com, прийшла до нас з 1918-го року і початку становлення колишнього Радянського Союзу, коли в новій країні на хвилі глобальних змін були порушені й питання календарного літочислення. Поява цього неофіційного народного свята пов’язано з розбіжністю юліанського (старого) і григоріанського (нового) календарів, яке складає рівно 13 днів. Система старого стилю літочислення, котра будувалася на Юліанському календарі була розроблена олександрійськими астрономами на чолі зі знаменитим вченим тих років Созигеном. Цей календар, після його остаточної розробки був введений давньоримським полководцем і імператором Гаєм Юлієм Цезарем, на замовлення якого і проводилися ці роботи. Дата введення Юліанського календаря - 1-е січня 45-го року до нашої ери. Саме цей календар згодом і був прийнятий в якості основного інструменту літочислення в християнській традиції, а потім і в православній. До цих пір Православна Церква веде підрахунок всіх основних церковних свят, спираючись на Юліанський календар.
Григоріанська система обчислення часу була набагато точніше юліанського календаря, оскільки давала набагато краще наближення до циклічного обігу Землі навколо Сонця. Датою введення Григоріанського календаря стало 4-е жовтня 1582-го року, четвер, який перетворився в п’ятницю 15-го числа цього осіннього місяця. Людина, зусиллям якої ми зобов’язані цьому прогресивному нововведенню був главою Католицької Церкви і папою римським Григорієм XIII. Від цього і назва даного календаря.
Традиції. Це те, що відрізняє нас від світу тварин. Це те, що дозволяє нам передавати накопичені знання з покоління в покоління. Традиції бувають зовсім різні, серед який є і хороші, і ті, які вже давно хотілося б забути.
Славность традиції відзначати Старий Новий рік підкреслюється одним незаперечним чинником, а саме: вона зародилася в дуже неспокійні часи, в тому числі це були часи відвертого гоніння на християн по всій країні. Більш того, ця традиція змогла їх благополучно пережити. Пережити цю суєту, зберігаючи вічні цінності. Тому і в цей Старий Новий рік ми бажаємо всім миру і благополуччя, любові і правди, здоров’я та радості! Нехай Сам Бог буде з Вами! Зі святом Вас!






13 СІЧНЯ 2018 РОКУ.


ІІІ (обласний) етап всеукраїнських учнівських олімпіад з географії
у 2017-2018н.р 
на базі 
КЗ "Запорiзька спеціалізована
         школа-інтернат II-III ступенів



ЖЮРІ ОЛІМПІАДИ.

                                                      ГЕОГРАФІЯ

(присутні під час написання)
Божко  Світлана Олександрівна
Вчитель географії ЗНЗ №  Шевченківського району
Гречка Алла Іванівна
Вчитель географії ліцей № 34 Шевченківського району
Павленко Лариса Анатоліївна
Вчитель географії ЗНЗ № 77 Шевченківського  району
Розсохач Світлана Олександрівна
Вчитель географії ЗНЗ № 65 Шевченківського району
Савчук Наталія Петрівна
Вчитель географії ЗНЗ №  4 Шевченківського району


ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 

ОЛІМПІАДИ 

ТА РОБОТИ ЖЮРІ.










17 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ПУБЛІКАЦІЯ ВЛАСНОГО МАТЕРІАЛУ 















МАТЕРІАЛИ ЩОДО ПРОХОДЖЕННЯ 
ОН-ЛАЙН КУРСУ.






18 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

Екскурсія до ЗМЖК
вчителя географії та економіки 
Розсохач С.О. 
з учнами 9-Б класу.

З метою  розвитку та соціалізації учнів, формування  їх національної самосвідомості, екологічного стилю мислення і поведінки,розвитку творчих здібностей, дослідницьких навичок і уміння генерувати  ідеї  й ініціативи щодо проектної та винахідницької  діяльності, ефективного використання  природних  ресурсів;прогнозувати  вплив  географічних  процесів  і  закономірностей  на розвиток технологічних напрямів  підприємництва учні 9-х класів побували на екскурсії на ПП «ЗЖК» ТОВ «Щедро»















19 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

ВІДКРИТТЯ КАБІНЕТУ ХІМІІ
ЗЗШ № 65.











  



  
  
   





https://www.youtube.com/watch?v=PNkKkxu93co

















22 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

Бесплатный вебинар для учителей 

«Онлайн-олимпиада — интерактивный способ интеллектуального состязания учащихся»

                  

 



ПЛАН ПРОВЕДЕНИЯ ВЕБИНАРА.

1. Онлайн-олимпиада — когда внедрение ИКТ отнимает минимум времени и дает высокий результат.
2. Онлайн-олимпиады «Мега-Талант»: кто может участвовать, как организовать, почему это нужно современной школе?
3. Преимущества онлайн-олимпиад «Мега-Талант». Задания, которые нравятся учителям и учащимся.

Лектор

Ведущий вебинара – Яна Литовченко
Яна Литовченко, тренер и консультант по вопросам использования современных образовательных технологий (EdTech) и электронного обучения (eLearning).
Поделиться с коллегами:


23-25 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

УЧАСТЬ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІІ
РОЗСОХАЧ С.О.
У НАУКОВО-ПРАКТИЧНОМУ СЕМІНАРІ.





ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Комунальний заклад «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради
Університет менеджменту освіти
Інститут модернізації змісту освіти
Інститут педагогіки НАПН України
НАЦІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР «МАЛА АКАДЕМІЯ НАУК УКРАЇНИ
КоМпанія ІТ.Інтегратор

Програма науково-практичного семінару
«Сучасні технологічні рішення як інструменти дослідницької діяльності в умовах реалізації  інтегрованих підходів до вивчення дисциплін природничо-математичної, технологічної та інформатичної галузей»

Місце проведення: м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 57-А, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Дати проведення:23-25 січня2018 р.

Учасники: керівникиопорних шкіл, представники базових закладів загальної середньої освіти проекту «Я – Дослідник», вчителі природничих дисциплін, інформатики та курсу «Технології», інформатизатори освіти, представники ОТГ Запорізької області.

Кількість учасників: до 80 осіб.

Спікери, тренери:
Тетяна Озерова, директор Департаменту освіти і науки Запорізької державної адміністрації;
Тетяна Гура, в.о. ректора Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
Ірина Василашко, завідувач сектору підготовки вчителів відділуSTEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»;
Тетяна Засєкіна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України;
Наталія Гущина, старший викладач кафедри відкритих освітніх систем та ІКТ ЦІППО ДВНЗ «Університет менеджменту освіти»;
Ігор Старенький, керівник напрямку роботи з сферою освіти компанії «IT.Integrator»;
Антон Дзюба, розробник методичного підходу  та технічного рішення "Сучасний кабінет технологій".
Сергій Іванов, доцент кафедри інформатики та інформаційних технологій в освіті ЗОІППО;
Людмила Чернікова, проректор з навчально-методичної роботи ЗОІППО.
Світлана Білоус, завідувач філії – науково-дослідної експериментальної лабораторії Національного центру «Мала академія наук України»;
Андрій Лукачевич, старший викладач кафедри теорії та методики вихованняЗОІППО.



Час роботи
Тема, зміст діяльності
23 січня 2018 рік. Круглий стіл
11:30-12:00
Реєстрація (4 поверх, біля ауд. № 46).
12.00–14:00
ауд. № 46
Тетяна Гура.Тетяна Озерова.Вітання. Мета та завдання семінару. (10 хв.)
Ірина Василашко. Упровадження методичних підходів STEM-освіти в освітній процес: здобутки та перспектива розвитку (30 хв.)
Тетяна Засєкіна. Оновлення навчальних програм на засадах компетентнісного підходу (30хв)
Наталія Гущина. Презентація освітнього проекту «Я-дослідник». Основи навчально-дослідницької діяльності учнів (30 хв.)
Сергій Іванов.NextGenerationScienceStandart (NGSS) як концептуальна основа інтегрованого навчання (20 хв.)
14:00-14:30
Перерва(ауд.40)
14:30-16:00
ауд. № 46
Людмила Чернікова.Нова українська школа. Предметна галузь «Інформатика». (10 хв.)
Світлана Білоус. Авторський інноваційний педагогічний проект «Педагогічна система «Школа – МАН» як основа для STEM-освіти(20 хв.)
Андрій Лукачевич(20 хв.)
Антон Дзюба. Нові технології у навчанні. Система формування STEAM-компетентностей. ІнструментиPrestigio для освіти (40 хв.)
16:00-16:30
Лілія Васильченко.Підведення підсумків дня.
24 січня 2018 рік. Міні-тренінги
8:30-9:00
Реєстрація (перший поверх)
Група 19:00-10:00
Група 210:30-11:30
Група 312:00-13:00
IT.Integrator. Новітній кабінет технологій: моделювання SMART-пристроїв.(ауд. № 46)
Група 1  9:00-10:00
Група 2 10:30-11:30
Група 3 12:00-13:00
Наталія Гущина. Мобільні додатки як інструменти дослідника.
Важливо: для ефективної роботи учасники повинні мати смартфони з доступом до мережі Інтернет. (ауд. № 9/1)
Група 1  9:00-10:00
Група 2 10:30-11:30
Група 3 12:00-13:00
ТатянаЗасєкіна. Експериментальне впровадження інтегрованого курсу «Природничі науки»(ауд. № 33)
11:30-12:00
Перерва (ауд.40)
13:15-13:45
Оксана Барліт.Круглий стіл.Підведення підсумків дня (ауд. № 46)
14:00-14:30
Наталія  Гущина.Консультація учасників проекту «Я-дослідник» (ауд. № 46)
25 січня 2018 рік. Майстер-класи
9:00-9:30
Реєстрація (перший поверх)
9:30-10:30
Переїзд до Матвіївського ЗНВК «Всесвіт»
10:30-12:30
Відвідування уроків та навчальних занять
12:30-13:30
Юлій Швець. Підведення підсумків семінару.
13:30-14:30
Переїзд до ЗОІППО












24 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

КУРС ХІМІІ.

7 КЛАС.

УРОК № 29.

Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.

Демонстрації:


6. Добування кисню з гідроген пероксиду.



ДЕМОНСТРАЦІЮ ПРОВОДИЛА 

УЧЕНИЦЯ 11-А КЛАСУ

ХУДОТЕПЛА ВЛАДИСЛАВА.

КАБІНЕТ ХІМІЇ.

7-А та 7-Б КЛАСИ.


















27-28 СІЧНЯ 2018 РОКУ.


ІІІ (обласний) етап 
всеукраїнських учнівських олімпіад 

з біології.


УЧАСТЬ В ОЛІМПІАДІ 

УЧЕНИЦІ 11-А КЛАСУ

ХУДОТЕПЛОЙ ВЛАДИСЛАВИ.






УЧАСТЬ У ЖЮРІ З ПЕРЕВІРКИ РОБІТ 

ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ

ФЕСЕНКО НАДІЇ АНАТОЛІЇВНИ
                                                                                                                                                                                                                      Додаток 8
до наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації
від 29.12.2017 №0809

БІОЛОГІЯ

ІІ група (перевірка робіт) 27.01.2018 з 13.00 – 19.00, 28.01.2018 з 9.00-15.00

14.
Розова Ніна Василівна
вчитель БПЛ « Перспектива», Шевченківський район
15.
Селезньова Ірина Павлівна
вчитель гімназії № 93, Шевченківський район
16.
Терещенко Лариса Григорівна
вчитель ЗНЗ №60, Шевченківський район
18.
Фесенко Надія Анатоліївна
вчитель ЗНЗ № 65, Шевченківський район








28 СІЧНЯ 2018 РОКУ.

Участь вчителя біології та хімії
Плясецькой Яни Сергіївни ЗЗШ №65
у проведенні контрольних робіт
на обласному етапі 
Конкурсу-захисту МАН


Склад чергових в аудиторіях 28.01.2018 
під час написання учнями 
контрольних робіт 
ІІ (обласного) етапу 
Всеукраїнського конкурсу-захисту 
науково-дослідницьких робіт учнів-членів 
Малої академії наук України 
Запорізький національний університет












29 СІЧНЯ 2018 РОКУ.



                           ПОЛОЖЕННЯ
ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ
УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №65

Запорізької міської ради Запорізької області





29-30 СІЧНЯ 2018 РОКУ.


Журі ІІ (обласного) етапу 
Всеукраїнського конкурсу-захисту 
науково-дослідницьких робіт 
учнів-членів 
Малої академії наук України
з перевірки 
контрольних робіт  



Додаток 4
до наказу ТВО
від 25.01.2018 № 18р

Журі ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України
з перевірки контрольних робіт  з базових дисциплін 29-30.01.2018

Примітка: 29.01.2018 початок роботи журі о 12.00 год.


Хімія
Зіброва Світлана Миколаївна
учитель хімії Запорізького багатопрофільного ліцею «Перспектива»
Фесенко Надія Анатоліївна
Учитель хімії Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 65












30 СІЧНЯ 2018 РОКУ


Психолого-педагогічного брейнстормінгу 

“Компетентнісний підхід – переорієнтація з процесу на результат”

необхідно здійснити підготовчу роботу:


Мета брейнстормінгу:
знайти найбільшу кількість ідей для підготовки та проведення уроків, орієнтованих на результат, на формування ключових компетентностей.


1.     Налаштуватися на роботу в групах.
2.     Під час проведення  брейнстормінгу об'єднатися в групи – предметні ШМО. (розташуватися поруч)

Під час роботи в групі  висловлювати ідеї розкуто та доброзичливо.
Під час роботи в групі  забороняється критика.
Під час роботи в групі  можна висловлювати будь-які ідеї, намагатися бути оригінальними.

3.     Обрати "спікера" ("спікерів") .

  

Налаштуватися на активну швидку плідну роботу!


Використання інноваційних технологій 


вчителями кафедри природничих наук

на уроках хімії та біології та географії 

як крок до особистістно-зорієнтованого навчання


В МЕЖАХ ПРОЕКТА 
  
"Нова українська школа".

Як учитель може дізнатися, чи учні добре засвоїли навчальний матеріал, чи їм подобаються методи роботи в класах? 
Запитання “в лоба” працюють не завжди і часом можуть викликати зворотну реакцію - учні закриваються. 
Щоб цього не сталося, у нагоді вчителю можуть стати методики зворотного зв’язку.


Інтерактивні форми рототи:


  1. індивідуальні завдання (картки, схеми і т. д.);
  2. робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом»);
  3. робота в малих групах: «Пошук інформації», «Коло ідей»;
  4. інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Спрощене судове слухання», «Інтерв’ю», «Мозковий штурм»,стратегії, які значною мірою стимулюють розвиток інтелектуально-творчих здібностей дітей. Зокрема, ігри, кросворди, вікторини, творчі завдання.
  5. впроваджую різноманітні нестандартні форми уроків: урок-гра, урок-змагання, урок-подорож, урок – КВК, урок-вікторина, урок-свято та інші;
  6. впроваджую технології навчання у дискусії: метод «Прес», «Обери позицію», що дає можливість учням висловити свою думку з даної проблеми стисло, за конкретною схемою.



Рефлексивне коло

Це складна технологія, і її доцільно використовувати в кінці уроку. Діти стають в коло, а вчитель задає алгоритм рефлексії – питання, які він хоче дослідити:
  • розкажіть про свій емоційний стан під час уроку і в його кінці;
  • що нового ви дізналися, чого навчилися?
  • які причини цього?
  • як ви оцінюєте свою участь на уроці?
Кожен говорить по черзі. Я – інформатик, і в мене група учнів - не більше 14-ти людей, тому ця модель в нас працює. З більшою кількістю учнів це зробити нереально.

ПОПС-формула

Вона розшифровується так: П – позиція, О – обгрунтування, П – приклад, С – судження. Кожна з цих позицій – це відповідне речення: “Я вважаю, що…”, “Тому що…”, “Я можу довести це на прикладі…”, “Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…”.
На перших заняттях з рефлексією за ПОПС-формулою учням було складно висловитися. Але вже за місяць вони навчились говорити. Тому цей спосіб рефлексії ще й допомагає працювати над культурою мовлення.

Синквейн (сенкан)

Цю методику добре використовувати для малих дітей – 5-6 класи. Сінквейн або сенкан - це складання вірша з 5-ти рядків.
Перший рядок представляє собою іменник, як правило ключове слово теми уроку або тему, яку поставив учитель.
Другий рядок – два прикметники, що представляють найбільш характерні ознаки цього іменника.
Третій рядок – три дієслова, що описують найбільш важливі процеси, що відбуваються з цим іменником.
Четвертий рядок – ключова фраза, найбільш важлива ідея.
П’ятий рядок – знову іменник, але вже резюме або синонім до іменника з першого рядка, метафора.
За допомогою складання вірша дитина ставить собі акценти, що вона запам’ятала.

Аркуш контролю

Наші контрольні роботи не завжди доцільно використовувати, і вони нам не дають рефлексію. Я даю мало контрольних – по-перше, не люблю їх перевіряти, по-друге, мені самій нецікаво. Тому здебільшого проводжу анкетування. Наприклад, запитання “так чи ні”.
І в нас є помічники – у всіх дітей є гаджети. Можна провести аркуш контролю за допомогою Google-форм, Kahoot, Plickers або інших сервісів.

Бортовий журнал

Це узагальнена назва різних прийомів письма, згідно з якими учні під час вивчення теми записують свої думки. Зазвичай це домашні завдання.

Есе

Есе - це неформатний твір, учні можуть писати що завгодно. Є схема, за якою можна структурувати написання:
  • постановка питання або проблеми (тобто визначити предмет викладу);
  • назва причин, що спонукали звернутися до цієї проблеми (недоліки, проблеми, досвід);
  • теза аргумент, ілюстрація проблеми (основні положення, підкріплені фактами, аргументами, досвідом);
  • Я-позиції (власне місце в освітньому просторі);
  • висновки (вирішення проблеми, пропозиції, рекомендації, побудова принципів, положення, шляхи вирішення і практична значущість).
Зазвичай ми обмежуємося есе в 100 слів – і вам достатньо, і учням.

Фото: автор – pan xiaozhen, Unspalsh

Ромашка запитань або Ромашка Блума

Є 6 видів запитань:
1. Прості
2. Уточнювальні (“отже, ти говориш, що…?”, “якщо я правильно зрозумів, то…?”, “я можу помилятися, але, здається, ви сказали про…?”)
3. Інтерпретаційні або пояснювальні (“чому листя на деревах восени жовтіє?”)
4. Творчі (“що б змінилося у світі, якби в людей не було інтернету?”, “як ви думаєте, як будуть розвиватися комп’ютерні технології?”)
5. Оцінювальні (“чому щось добре, а щось погано?”, “чим один урок відрізняється від іншого?”)
6. Практичні (“де ви в звичайному житті могли спостерігати презентації?”, “як би ви вчинили на місці розробника програми?”)
Ромашка Блума

Незакінчене речення

У кінці уроку я починаю речення, а учні мусять закінчити. Усі 30 не зможуть – тому вибірково.
  • “Інформатика для мене – це…”;
  • “Я б запитав у розробника програми про…”
  • “Я б хотів/не хотів бути на місці…”

Підведення підсумків

На уроці я:
  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх – це…
  • найбільші труднощі я відчув…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • я змінив своє ставлення до…
  • на наступному уроці я хочу…

Кольорова феєрія

Я прошу учнів оцінити нашу роботу. Вони вішають смайлики чи стікери в колонки “добре” або “незадовільно”.

Острова

Ця методика підходить для довготривалих проектів. Ми ділимо світ (ватман) на острови:
  • острів Радості
  • Інтересу
  • Незадоволення
  • Задоволення
  • Здивування
  • Суму
  • Розчарувань

Учні в процесі виконання проекту ставлять хрестики, в залежності від стану проекту, а потім кожен малює свою траєкторію (від острова до острова в хронологічному порядку – ред.). Учні просто приходять у кабінет і чіпляють позначку біля потрібного острова.






КУРС
ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я


КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
НАЗВА НАВЧАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ
ОПИС НАВЧАЛЬНОГО ЗАВДАННЯ
ЗМІСТОВА ЛІНІЯ
Основні компетентності у природничих науках і технологіях
Складові здорового способу життя (ЗСЖ) (робота в групах)
Кожна група отримує картку зі складовою ЗСЖ:
1 група: розпорядок дня; 2 група: загартовування; 3 група: активний відпочинок;
4 група: збалансоване харчування; 5 група: духовність.
Завдання групам: написати на аркуші паперу назву складової здоров’я та пригадати все, що було вивчено із цього питання у 5 та 6 класах. Після обговорення скласти план короткої доповіді, в якій слід розкрити значення цієї складової для здоров’я.
На дошці намальовано будинок «Здоров’я». Представник кожної групи прикріплює свою «цеглину» до фундаменту під цим будинком та доповідає за планом.

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Уміння вчитися впродовж життя
«Асоціативний кущ»
Складання асоціативної схеми «Умови здорового способу життя».

Приклади відповідей: духовність; умови навколишнього середовища; оптимальний руховий режим; позитивний психологічний мікроклімат у родині; відсутність шкідливих звичок.

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Уміння вчитися впродовж життя
Гра
«Коло правди».

На аркуші паперу, що передається по партах, учні, працюючи в парах, мають написати будь-яке твердження щодо здорового способу життя (правильне або хибне). Наступна пара учнів ставить позначку згоди («+») або незгоди («–») з попереднім твердженням і записує нове. Аркуш проходить по колу і повертається до першої пари. Обговорення тих тверджень, що були позначені неправильно (можливо, було незрозуміле формулювання).
«Здоров’я і безпека»
(Т–3)


Гра «Подарунок».
Сформувати великі групи (за варіантами). Учні ведучої групи по черзі називають звички і «дарують»їх іншій групі. Якщо учні приймають «дарунок», то вони плескають у долоні, якщо ні — піднімають руки вгору.
«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Уміння вчитися впродовж життя



«Розподіли на групи».
Учні в зошиті розподіляють подані на дошці слова на дві групи: «Покращують здоров’я» та «Погіршують здоров’я».
Слова на дошці: пияцтво, прогулянки, вживання наркотиків, регулярне миття під душем, куріння, харчування у фаст-фудах, заняття спортом, недосипання, дотримання розпорядку дня, активний відпочинок, читання під час їди.

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Уміння вчитися впродовж життя


Мозковий штурм: «Що таке здоров’я ?»
Коли ми промовляємо свої вітання один до одного, то тим самим бажаємо здоров’я , тобто чогось дуже важливого у нашому житті.
Що таке здоров’я ?
 На листі А – 3 вчитель записує всі варіанти відповідей учнів про те , що таке здоров’я, на їхню думку з чим воно асоціюється.
Визначення поняття здоров’я Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я
«Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад ».
«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Уміння вчитися впродовж життя


Вправа
«Асоціативний ряд на слово «здоров’я»
Ведучий на листі А – 3 по вертикалі записує слово «здоров’я» і пропонує  учасникам назвати характеристики, з якими асоціюється це слово і починаються вони з букв вертикального ряд
З – зібраність, зваженість.
Д – доброзичливість, добропорядність.
О – оптимізм, обов’язок.
Р - розважливість, розум.
О – обережність.
В - відповідальність
Я – якість, ясність.
Після того, як буде розібрано слово, вчитель проводить обговорення, в ході якого ставить питання :
Які ваші враження від виконаного завдання?
Що нового ви дізналися?
«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Соціальна 
та громадянська  компетентності
Вправа
«Десять заповідей здоров’я »
Вчитель запитує в учнів , що таке заповідь?
Після чого пропонує їм протягом 10 хвилин скласти власні десять заповідей. Після закінчення, тренер пропонує одному із учасників назвати свої заповіді і записати їх  на дошці. Інші учасники доповнюють цей перелік.
Після закінчення обговорення, учитель радить учасникам обговорити всі заповіді у «великому колі», залишивши 10, з якими погоджуються всі учасники.
Запитання для обговорення:
-  З чим можна порівняти заповіді?
-  Як ви розумієте давній латинський вислів : « Якщо є сумнів – утримайся!»
-  Які думки у тебе виникали, коли ви слухали своїх товаришів?

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Обізнаність і самовираження у сфері культури
«Театр здоров’я».
Учні в групах готують міні-виставу за народним прислів’ям:
1 група: Подивись на вид та й не питай про здоров’я;
2 група: Здоров’я — усьому голова;
3 група: Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо;
4 група: У здоровому тілі — здоровий дух.
«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Обізнаність і самовираження у сфері культури
«Клуб ерудитів».
Поясніть народне прислів’я:
Око бачить далеко, а розум — ще далі;
Поки розумний думає, дурень вже робить.

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Мозковий штурм.
Я ви розумієте ці слова видатної людини
Епіграф:
 Потрібно обов’язково бадьорити себе фізично,
щоб бути здоровим морально.
(Л. Толстой)

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Мозковий штурм.
Я ви розумієте ці слова видатної людини
Епіграф:
Почуття страху та почуття небезпеки належать до різних сфер.
Перше — до сфери інстинктів, друге — до сфери розуму.
(І. Шевельов)

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)
Обізнаність і самовираження у сфері культури

«Клуб знавців» (робота в групах).
Учні після обговорення в групі мають пояснити, як висловлювання відомих людей стосуються індивідуального розвитку підлітка.

Непарні групи: Той хто працює, завжди молодий. Іноді мені здається, що праця стимулює якісь особливі гормони, що підвищують життєвий імпульс. (М. Бурденко)

Парні групи: Хвилини, витрачені вранці на зарядку, не лише додадуть бадьорості на весь день, але й збережуть чимало років життя. (Ж.-Ж. Руссо)

«Здоров’я і безпека»
(Т–3)


Комментариев нет:

Отправить комментарий