Поиск по этому блогу

ПРОТОКОЛИ ЗАСІДАНЬ ШМО ЗА 2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

                              
ПРОТОКОЛ № 1
засідання МО вчителів природничих наук

від  30 серпня  201року
Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.
Присутні: 5
Відсутні:  0
Порядок денний:

  1. Аналіз роботи ШМО за 2016-2017 н.р.

  1. Аналіз моніторингу навчальних досягнень учнів та ДПА у вчителів-предметників за підсумками 2016-2017 навчального року.

  1. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2017-2018 навчальному році.

  1. Затвердити календарно-тематичне планування  за новою програмою та планування роботи з дітьми на індивідуальній формі навчання для вчителів кафедри природничих наук.

  1. Планування роботи ШМО щодо забезпечення виконання навчальних програм в умовах впровадження нового Держстандарту освіти. Визначення пріоритетних напрямків роботи.

  1. Дотримання вимог щодо ведення ділової документації та оформлення класних журналів відповідно до наказу по школі за 2017-2018 навчальний рік та інструкцій щодо ведення журналів відповідної форми.

  1.  Дотримання техніки безпеки на уроках та практичних заняттях з природничих дисциплін.

  1. Методична література для викладання предметів природничого циклу за новою програмою, яка була придбана вчителями кафедри для роботи у 2017-2018 навчальному році.


1.Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка підвела підсумки  результативності учнів закладу  з предметів природничого циклу та різноманітних інтелектуальних конкурсах за 2016-2017 навчальний рік.
1. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
1Ухвалили: 
1. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна .


2 . Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про «Аналіз рівня знань, умінь та навичок учнів, труднощі в опануванні програмного матеріалу, про аналіз  результативністі предметів природничого циклу за підсумками  2016-2017 навчального року».
2. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
2Ухвалили: 
1. Проваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках з предметів природничого циклу.


3. Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка доповіла про методичні рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у 2017-2018  н.р.

3. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання

3. Ухвалили: 
1. У викладанні навчальних предметів дотримуватися методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у 2017-2018  н.р. викладених у  додатку до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436
 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»


4. Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка доповіла  про особливості  календарно-тематичне планування  за новою програмою та планування роботи з дітьми на індивідуальній формі навчання, а також планування курсів за вибором.

4. Виступили: Кузьменко О.М.., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання.

4. Ухвалили: 
1. Затвердження курсу за вибором  «Фінансова грамотність» 10-А клас.1 година, Розсохач С.О.

2. Затвердити календарне планування для учнів, що входять до резерву та можуть підвищити рівень навчальної компетентності.

3. Затвердити календарно-тематичне планування для індивідуального навчання з:

- Черкасової Єлизаветою  – ученицею  6-В класу:
Фесенко Н.А. 0,25 години – біологія,
Фесенко Н.А. 0,25 години – хімія,
Розсохач С.О. 0,25 години – географія,
Куц В.В.          0,25 години – основи здоров’я,

- Вальсом Антоном – учнем 5-Б класу:
Кузьменко О.М. 0,5 години – природознавство,
Кузьменко О.М. 0,25 години –основи здоров’я


5. Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка доповіла про  планування роботи ШМО щодо забезпечення виконання навчальних програм в умовах впровадження нового Держстандарту освіти. Визначення пріоритетних напрямків роботи.

5. Виступили: Фесенко Н.А. та Розсохач С.О.  з пропозиціями по плануванню роботи ШМО.

5. Ухвалили: 
1. Затвердити план роботи МО з доповненням.



6. Слухали ЗД з НВР Куц В.В. про дотримання вимог щодо ведення ділової документації та оформлення класних журналів відповідно до наказу по школі за 2017-2018 навчальний рік та інструкцій щодо ведення журналів відповідної форми.

6. Виступили:  Розсохач С.О. з переліком та оголошенням змісту основних положень і директивних документів про освіту.

6. Ухвалили:
1.Інформацію прийняти до уваги.




7. Слухали ЗД з НВР Куц В.В. про дотримання техніки безпеки на уроках та практичних заняттях з природничих дисциплін.

7. Виступили:  Плясецька Я.С.  про інструкції з техніки безпеки та ведення журналів інструктажів з природничих дисциплін.

7. Ухвалили:
1.Інформацію прийняти до уваги.



8. Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка доповіла про  Методична література для викладання предметів природничого циклу за новою програмою,  яка була придбана вчителями кафедри для роботи у 2017-2018 навчальному році.

8. Виступили: Фесенко Н.А. та Розсохач С.О. з обговорення даного питання.

8. Ухвалили:
1.Інформацію прийняти до уваги.




Керівник МО:       Я.С. Плясецька ______________________________________


Секретар МО:       С.О. Розсохач ________________________________________






ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 1 вчителів природничих наук

від  30 серпня  201року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0













  ПРОТОКОЛ № 2
засідання МО вчителів природничих наук
                                                                                                                    від  6 листопада 2017 р

Присутні: 5
Відсутні: 0
Голова : Плясецька Я.С.                                        
Секретар:  Розсохач С.О.

Порядок денний

1           «Використання інноваційних технологій на уроках. Модель сучасного уроку.   Підготовка вчителя до уроку.»
2           Аналіз перевірки знань з  природознавства, біології, хімії, географії та основ здоров'я ( за першою тематичною атестацією). Планування корекційної  роботи. Попередження неуспішності та підвищення рівня  знань учнів.
3           Дотримання графіку контрольних робіт та недопущення перевантаження учнів. Про графік проведення контрольних робіт вчителів кафедри природничих наук за 1 семестр 2017-2018 навчального року.
4           Про результати проведення першого етапу  ВУО з біології, екології, хімії, географії та основ здоров'я і підготовку школярів до ІІ етапу ВУО.
5           Обговорення роботи з обдарованими і здібними учнями : підготовка школярів до  різноманітних  конкурсів:  у предметній олімпіаді для школярів «Олімпус» у номінаціях «Біологія», «Хімія», «Географія», у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі  «КОЛОСОК-осінній-2017»,  у VIIІ Міжнародній природознавчої  грі «Геліантус»-2017, у конкурсі  «МАН-ЮНІОР ЕРУДИТ» в номінації «Екологія»,  про терміни проведення шкільних учнівських олімпіад  кафедри природничих наук  2017-2018  н.р.
6    Самоосвітня робота вчителів кафедри природничих наук.


1 . Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про використання інноваційних технологій на уроках. Модель сучасного уроку.  Підготовка вчителя до уроку
1. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
1. Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Проваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках з предметів природничого циклу.


2. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про аналіз перевірки знань з  природознавства, біології, хімії, географії та основ здоров'я ( за першою тематичною атестацією). Планування корекційної  роботи. Попередження неуспішності та підвищення рівня  знань учнів.
2. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., про планування корекційної  роботи. Про попередження неуспішності та підвищення рівня  знань учнів.
2. Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги, спланувати  корекційну  роботу.
2. Створення мультимедійних уроків чи презентацій дадуть змоги стимулювати навчальну діяльність учнів.


 3. Слухали: керівника  ШМО Плясецьку Я.С.  про графік проведення контрольних робіт вчителів кафедри природничих наук за 1 семестр 2017-2017 навчального року.
 3.Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., про графік контрольних робіт.
 3. Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Дотримуватися  графіка  контрольних робіт, у разі необхідності  потреби в зміні написання письмової роботи контролюючого характеру, дотримуватись вимоги – не більше однієї контрольної на день, виконувати рекомендації щодо об’єму домашніх завдань.


4. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про результати проведення першого етапу  ВУО з біології, екології, хімії, географії та основ здоров'я і підготовку школярів до ІІ етапу ВУО.
4. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
4. Ухвалили: 
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна.
3. Вчителям-предметникам сформувати  індивідуальні завдання підвищеної складності для підготовки до ІІ туру ВУО.
4. Направити для участі в ІІ етапі ВУО з біології, хімії, географії, економіки та екології учнів згідно заявок


5. Слухали: керівника  ШМО Плясецьку Я.С.  про роботу з обдарованими учнями та про проведення конкурсів в межах школи.
5. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
5. Ухвалили: 
1. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна.
2. Постійно використовувати  інноваційні  педагогічні  технології в  викладанні біології, хімії, географії та основ здоров'я на уроках.


6. Слухали: керівника  ШМО Плясецьку Я.С.  про самоосвітню роботу вчителів кафедри природничих наук.
6. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
6. Ухвалили: 
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна.



Голова                       Я.С. Плясецька

Секретар                    С.О.Розсохач





ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 2 вчителів природничих наук

від  6 листопада  201року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0












ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ 

КАФЕДРИ ПРИРОДНИЧИХ НАУК

2017-2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


ПІДСУМКИ РОБОТИ МО 
ВЧИТЕЛІВ КАФЕДРИ 
ПРИРОДНИЧИХ НАУК 
ВІД 
26 ГРУДНЯ 2017 РОКУ


http://plyseckaya.blogspot.com/p/blog-page_26.html









Протокол №  3

Засідання методичного обєднання 

                                
                                 від  15.01.2018 р.


Присутні: ____5_____
Відсутні: _____-______


Голова : Плясецька Я.С.                                        
Секретар:  Розсохач С.О.


Розглянуті питання:

  1. «Формування ключових і предметних компетентностей  на уроках  біології, хімії та географії шляхом впровадження елементів новітніх технологій». 

  1. Аналіз рівня знань, умінь та навичок учнів з біології, хімії, географії, основ здоров'я за підсумками 1 семестру, труднощі в опануванні програмного матеріалу. Аналіз перевірки викладання хімії, який відбувся  в межах перевірки стану викладання природничих наук  у 10 класах в листопаді 2017 року, з метою вивчення адаптації учнів до навчання у старшій школі. Стан взаємовідвідування уроків вчителя біології та хімії Фесенко Н.А в рамках «Школи молодого вчителя» вчителем історії Барановською Юліїю Сергіївною.

  1. Результати перевірки оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках географії, розв’язання географічних(економічних) задач на уроках, результати перевірки довести до відома вчителів кафедри.

  1. Розробити заходи з покращення ефективності проведення уроків географії  та інших предметів природничого циклу з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

  1.  Підсумки проведення І та  ІІ етапів  ВУО з біології, екології, хімії, географії та основ здоров'я у 2017-2018 навчальному  році та різноманітних інтелектуальних конкурсах.

  1. Самоосвітня робота вчителів кафедри природничих наук.

1. Слухали:   Плясецьку Я.С.  про «формування ключових і предметних  компетентностей  на уроках  біології, хімії та географії шляхом впровадження елементів новітніх технологій».  
   
1. Виступила: Фесенко Н.А., Кузьменко О.М , які поділилися досвідом  з даного питання.

1. Ухвалили:  впроваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках  біології, хімії та географії.



2. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про аналіз  рівня знань, умінь та навичок учнів з біології, хімії, географії та основ здоров'я за підсумками 1 семестру, труднощі в опануванні програмного матеріалу, та аналіз перевірки викладання хімії, який відбувся  в межах перевірки стану викладання природничих наук  у листопаді 2017 року.

2. Виступила: Плясецька Я.С. про підсумки роботи вчителів кафедри природничих наук за 1 семестр 2017-2018навчального року.

2.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Проваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках з предметів природничого циклу.
3. Використовувати такі методи роботи які дають змогу ліквідувати недоліки в знаннях, уміннях та навичках учнів. 
4.Урізноманітнити форми подачі навчального матеріалу,
5.Налагодити диференційовану роботу з учнями, які мають різні розумові здібності.
6.Здійснювати особистісно-орієнтований підхід при роботи зі слабо встигаючими учнями.


3. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про результати перевірки оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках географії, розв’язання географічних(економічних) задач на уроках.

3.Виступила: Розсохач С.О. з даного питання.

3.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Підвищити рівень педагогічної майстерності за рахунок відвідування уроків.



4. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про необхідність розробки заходів з покращення ефективності проведення уроків географії та інших предметів природничого циклу з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

4.Виступила: Розсохач С.О. та Фесенко Н.А.  з даного питання.

4.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2.Розробити заходи з покращення ефективності проведення уроків на кафедрі природничих наук.
2. Підвищити рівень педагогічної майстерності за рахунок відвідування уроків.


5.Слухали : Плясецьку Я.С.  про підсумки проведення І та ІІ етапів  ВУО з біології, екології, хімії, географії та основ здоров'я у 2017-2018 навчальному  році та різноманітних інтелектуальних конкурсах.

5. Виступила: Фесенко Н. А. з даного питання.

5.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Продовжити роботу з обдарованими та здібними учнями, заохочувати учнів  до участі в різноманітних конкурсах
3. Забезпечувати цілорічну підготовку обдарованих і здібних учнів до інтелектуальних конкурсів і змагань.
4. Вважати рівень підготовки учнів до участі у ВУО у 2017-2018 н. р. добрим.




6.Слухали : Плясецьку Я.С про підсумки самоосвітньої роботи вчителів кафедри природничих наук за 1 семестр 2017-2018 навчального року (участь у мастер-класах, тренінгах, вебінарах, плейкастах. он-лайн курсах « Критичне мислення для освітян», проходження он-лайн курсів з основ здоров’я «Вчимося жити разом», «Основи здоров’язбережної компетентності», та про друковані роботи вчителів кафедри.

6. Виступила: Фесенко Н. А. та Розсохач С.О. з даного питання.

6.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Підвищити рівень педагогічної майстерності за рахунок  самоосвітньої  роботи впродовж 2 семестру 2017-2018 навчального року.




Голова    ________________________ Я.С. Плясецька

Секретар ________________________ С.О. Розсохач 





ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 3 вчителів природничих наук

від  15 січня  201року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0











15 січня 2018 року.

Заходи з покращення ефективності проведення уроків на кафедри природничих наук на 2 семестр 
2017-2018 навчального року.

            Одним з напрямків модернізації системи навчання є удосконалення методів і форм навчання. Всім відомо, що освіта має бути орієнтована на забезпечення самовизначення особистості, створення умов для самореалізації. В цьому зв’язку в навчальній діяльності повинні використовуватись такі методи навчання, які будуть сприяти самореалізації тих, хто навчається. Це можливо при таких умовах: наявність групової роботи, взаємодія тих, хто вчиться між собою, з вчителем, з навчальною інформацією.

            Цим умовам відповідає використання інтерактивних методів навчання, які представляють собою систему правил організації продуктивної взаємодії, які представляють собою систему правил організації продуктивної взаємодії між собою тих, хто навчається, при якій відбувається засвоєння нового досвіду, отримання нових знань і надається можливість для самореалізації особистості.


Використовувати в роботі вчителів кафедри такі форми роботи як:

  1. індивідуальні завдання (картки, схеми і т. д.);
  1. робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом»);
  1. робота в малих групах: «Пошук інформації», «Коло ідей»;
  1. інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Спрощене судове слухання», «Інтерв’ю», «Мозковий штурм»,стратегії, які значною мірою стимулюють розвиток інтелектуально-творчих здібностей дітей. Зокрема, ігри, кросворди, вікторини, творчі завдання.
  1. впроваджую різноманітні нестандартні форми уроків: урок-гра, урок-змагання, урок-подорож, урок – КВК, урок-вікторина, урок-свято та інші;
  1. впроваджую технології навчання у дискусії: метод «Прес», «Обери позицію», що дає можливість учням висловити свою думку з даної проблеми стисло, за конкретною схемою.
  1. в кабінеті хімії на протязі уроків виконувати вправи на інтерактивної дошці та використовувати інші інтерактивні форми навчання( відео, презентації, тестові завдання).





                   30 СІЧНЯ 2018 РОКУ

Психолого-педагогічного брейнстормінгу 

“Компетентнісний підхід – переорієнтація з процесу на результат”

необхідно здійснити підготовчу роботу:


Мета брейнстормінгу:
знайти найбільшу кількість ідей для підготовки та проведення уроків, орієнтованих на результат, на формування ключових компетентностей.


1.     Налаштуватися на роботу в групах.
2.     Під час проведення  брейнстормінгу об'єднатися в групи – предметні ШМО. (розташуватися поруч)

Під час роботи в групі  висловлювати ідеї розкуто та доброзичливо.
Під час роботи в групі  забороняється критика.
Під час роботи в групі  можна висловлювати будь-які ідеї, намагатися бути оригінальними.

3.     Обрати "спікера" ("спікерів") .

  

Налаштуватися на активну швидку плідну роботу!




Використання інноваційних технологій 


вчителями кафедри природничих наук

на уроках хімії та біології та географії 

як крок до особистістно-зорієнтованого навчання


В МЕЖАХ ПРОЕКТА 
  
"Нова українська школа".

Як учитель може дізнатися, чи учні добре засвоїли навчальний матеріал, чи їм подобаються методи роботи в класах? 
Запитання “в лоба” працюють не завжди і часом можуть викликати зворотну реакцію - учні закриваються. 
Щоб цього не сталося, у нагоді вчителю можуть стати методики зворотного зв’язку.


Інтерактивні форми рототи:

  1. індивідуальні завдання (картки, схеми і т. д.);
  2. робота в парах («Обличчя до обличчя», «Один-удвох-усі разом»);
  3. робота в малих групах: «Пошук інформації», «Коло ідей»;
  4. інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Спрощене судове слухання», «Інтерв’ю», «Мозковий штурм»,стратегії, які значною мірою стимулюють розвиток інтелектуально-творчих здібностей дітей. Зокрема, ігри, кросворди, вікторини, творчі завдання.
  5. впроваджую різноманітні нестандартні форми уроків: урок-гра, урок-змагання, урок-подорож, урок – КВК, урок-вікторина, урок-свято та інші;
  6. впроваджую технології навчання у дискусії: метод «Прес», «Обери позицію», що дає можливість учням висловити свою думку з даної проблеми стисло, за конкретною схемою.


Рефлексивне коло

Це складна технологія, і її доцільно використовувати в кінці уроку. Діти стають в коло, а вчитель задає алгоритм рефлексії – питання, які він хоче дослідити:
  • розкажіть про свій емоційний стан під час уроку і в його кінці;
  • що нового ви дізналися, чого навчилися?
  • які причини цього?
  • як ви оцінюєте свою участь на уроці?
Кожен говорить по черзі. Я – інформатик, і в мене група учнів - не більше 14-ти людей, тому ця модель в нас працює. З більшою кількістю учнів це зробити нереально.

ПОПС-формула

Вона розшифровується так: П – позиція, О – обгрунтування, П – приклад, С – судження. Кожна з цих позицій – це відповідне речення: “Я вважаю, що…”, “Тому що…”, “Я можу довести це на прикладі…”, “Виходячи з цього, я роблю висновок про те, що…”.
На перших заняттях з рефлексією за ПОПС-формулою учням було складно висловитися. Але вже за місяць вони навчились говорити. Тому цей спосіб рефлексії ще й допомагає працювати над культурою мовлення.

Синквейн (сенкан)

Цю методику добре використовувати для малих дітей – 5-6 класи. Сінквейн або сенкан - це складання вірша з 5-ти рядків.
Перший рядок представляє собою іменник, як правило ключове слово теми уроку або тему, яку поставив учитель.
Другий рядок – два прикметники, що представляють найбільш характерні ознаки цього іменника.
Третій рядок – три дієслова, що описують найбільш важливі процеси, що відбуваються з цим іменником.
Четвертий рядок – ключова фраза, найбільш важлива ідея.
П’ятий рядок – знову іменник, але вже резюме або синонім до іменника з першого рядка, метафора.
За допомогою складання вірша дитина ставить собі акценти, що вона запам’ятала.

Аркуш контролю

Наші контрольні роботи не завжди доцільно використовувати, і вони нам не дають рефлексію. Я даю мало контрольних – по-перше, не люблю їх перевіряти, по-друге, мені самій нецікаво. Тому здебільшого проводжу анкетування. Наприклад, запитання “так чи ні”.
І в нас є помічники – у всіх дітей є гаджети. Можна провести аркуш контролю за допомогою Google-форм, Kahoot, Plickers або інших сервісів.

Бортовий журнал

Це узагальнена назва різних прийомів письма, згідно з якими учні під час вивчення теми записують свої думки. Зазвичай це домашні завдання.

Есе

Есе - це неформатний твір, учні можуть писати що завгодно. Є схема, за якою можна структурувати написання:
  • постановка питання або проблеми (тобто визначити предмет викладу);
  • назва причин, що спонукали звернутися до цієї проблеми (недоліки, проблеми, досвід);
  • теза аргумент, ілюстрація проблеми (основні положення, підкріплені фактами, аргументами, досвідом);
  • Я-позиції (власне місце в освітньому просторі);
  • висновки (вирішення проблеми, пропозиції, рекомендації, побудова принципів, положення, шляхи вирішення і практична значущість).
Зазвичай ми обмежуємося есе в 100 слів – і вам достатньо, і учням.


Фото: автор – pan xiaozhen, Unspalsh

Ромашка запитань або Ромашка Блума

Є 6 видів запитань:
1. Прості
2. Уточнювальні (“отже, ти говориш, що…?”, “якщо я правильно зрозумів, то…?”, “я можу помилятися, але, здається, ви сказали про…?”)
3. Інтерпретаційні або пояснювальні (“чому листя на деревах восени жовтіє?”)
4. Творчі (“що б змінилося у світі, якби в людей не було інтернету?”, “як ви думаєте, як будуть розвиватися комп’ютерні технології?”)
5. Оцінювальні (“чому щось добре, а щось погано?”, “чим один урок відрізняється від іншого?”)
6. Практичні (“де ви в звичайному житті могли спостерігати презентації?”, “як би ви вчинили на місці розробника програми?”)
Ромашка Блума

Незакінчене речення

У кінці уроку я починаю речення, а учні мусять закінчити. Усі 30 не зможуть – тому вибірково.
  • “Інформатика для мене – це…”;
  • “Я б запитав у розробника програми про…”
  • “Я б хотів/не хотів бути на місці…”

Підведення підсумків

На уроці я:
  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…
  • найбільший мій успіх – це…
  • найбільші труднощі я відчув…
  • я не вмів, а тепер умію…
  • я змінив своє ставлення до…
  • на наступному уроці я хочу…

Кольорова феєрія

Я прошу учнів оцінити нашу роботу. Вони вішають смайлики чи стікери в колонки “добре” або “незадовільно”.

Острова

Ця методика підходить для довготривалих проектів. 
Ми ділимо світ (ватман) на острови:
  • острів Радості
  • Інтересу
  • Незадоволення
  • Задоволення
  • Здивування
  • Суму
  • Розчарувань

Учні в процесі виконання проекту ставлять хрестики, в залежності від стану проекту, а потім кожен малює свою траєкторію (від острова до острова в хронологічному порядку – ред.). Учні просто приходять у кабінет і чіпляють позначку біля потрібного острова.








Протокол №  4
Засідання методичного обєднання 

                                від  12.02.2018 р.

Присутні: ____5_____
Відсутні: _____-______


Голова : Плясецька Я.С.                                        
Секретар:  Розсохач С.О.


Розглянуті питання:

1.      Стан дотримання вимог з ведення класних журналів, журналів індивідуальних, гурткових та факультативних занять.

2.       Підсумки проведення ІІ та  ІІІ етапів  ВУО з біології, екології, хімії, географії  у 2017-2018 навчальному  році та різноманітних інтелектуальних конкурсах.

3.      Розробити заходи з покращення ефективності проведення уроків географії  та інших предметів природничого циклу з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

4.      Самоосвітня робота вчителів кафедри природничих наук.



1. Слухали:  ЗД з НВР Куц В.В. про  стан дотримання вимог з ведення класних журналів, журналів індивідуальних, гурткових та факультативних занять
  
1. Виступила: Фесенко Н.А., Кузьменко О.М , які поділилися досвідом  з даного питання.

1. Ухвалили: 
1. Інформацію прийняти до уваги.



2. Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про підсумки проведення ІІ та  ІІІ етапів  ВУО з біології, екології, хімії, географії  у 2017-2018 навчальному  році та різноманітних інтелектуальних конкурсах.

2. Виступила: Плясецька Я.С. з даного питання.

2.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Продовжити роботу з обдарованими та здібними учнями, заохочувати учнів  до участі в різноманітних конкурсах
3. Забезпечувати цілорічну підготовку обдарованих і здібних учнів до інтелектуальних конкурсів і змагань.
4. Вважати рівень підготовки учнів до участі у ВУО у 2017-2018 н. р. добрим.


  
3.      Слухали: Плясецьку Я.С. про необхідність розробки  заходів з покращення ефективності проведення уроків географії  та інших предметів природничого циклу з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів.

3. Виступила: Фесенко Н.А., Кузьменко О.М , які поділилися досвідом  з даного питання.

3.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Проваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках з предметів природничого циклу.
3. Використовувати такі методи роботи які дають змогу ліквідувати недоліки в знаннях, уміннях та навичках учнів. 
4.Урізноманітнити форми подачі навчального матеріалу,
5.Налагодити диференційовану роботу з учнями, які мають різні розумові здібності.
6.Здійснювати особистісно-орієнтований підхід при роботи зі слабо встигаючими учнями.


  
5.Слухали : Плясецьку Я.С про підсумки самоосвітньої роботи вчителів кафедри природничих наук, про участь вчителів кафедри у он-лайн курсі для освітян «Критичне мислення»

5. Виступила: Фесенко Н. А. та Розсохач С.О. з даного питання.

5.Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.
2. Підвищити рівень педагогічної майстерності за рахунок  самоосвітньої  роботи впродовж 2 семестру 2017-2018 навчального року.

  
Голова    ________________________ Я.С. Плясецька

Секретар ________________________ С.О. Розсохач 




ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 4 
вчителів природничих наук

від  12 лютого  201року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0





12 лютого 2018 року.

Заходи з покращення ефективності проведення уроків на кафедри природничих наук на 2 семестр 
2017-2018 навчального року.



Використовувати в роботі вчителів кафедри такі форми роботи як:

Технології колективно-групового навчання передбачають одночасну спільну (фронтальну) роботу всього колективу.
Обговорення проблеми в загальному колі. Це загальновідома технологія, яка застосовується, як правило, в комбінації з іншими. Її метою є прояснення певних положень, привертання уваги учнів до складних або проблемних питань учнів до складних або проблемних питань у навчальному матеріалі, мотивація пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань тощо.
             Різновидом загально групового обговорення є технологія “Мікрофон”, яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
"Незакінчені речення." як прийом часто поєднується з “Мікрофоном” і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення впальних і дей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.
"Мозковий штурм " досить відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми.
"Навчаючи – учусь" використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням взяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Використання цього методу підвищує інтерес до навчання.
"Ажурна пилка" (“Мозаїка”, “Джиг-соу”) використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу. Ефективна і може замінити лекції у тих випадках, коли початкова інформація повинна бути донесена до учнів перед проведенням основного (базисного) уроку або доповнює такий урок. Заохочує учнів допомагати один одному вчитися, навчаючи.
Аналіз ситуації потрібен там, де  зміст деяких понять учні засвоюють, аналізуючи певні ситуації. Такі ситуації можуть аналізуватись учнями індивідуально, в парах, в групах або піддаватись в загальному колі. Такий аналіз потребує певного підходу, алгоритму. Технологія вчить учнів ставити запитання, відрізняти факти від думок, виявляти важливі та другорядні обставини, аналізувати та приймати рішення.
"Вирішення проблем " або "Дерево рішень" як метод ставлять за мету навчити учнів самостійно вирішувати проблеми та приймати колективне рішення,
допомагають дітям проаналізувати та краще зрозуміти механізми прийняття складних рішень.
Ділова гра, як метод активного навчання, є одним з найбільш ефективних активних методів. Педагогічна суть ділової гри - активізувати мислення учнів, підвищити самостійність, внести дух творчості в навчання, спонукати до  самоствредження і саморозвитку.
            Дискусійні методи відомі зі стародавності й були особливо популярні в середні століття (диспут як форма пошуку істини).  Предметом дискусії можуть бути не тільки змістовні проблеми, але й моральні, а також міжособистісні відносини самих учасників групи. Ці методи, як правило, несуть ще й важливий виховний зміст.

Серед технологій опрацювання дискусійних питань розрізняють такі:

- Метод ПРЕС. Метод навчає учнів виробляти й оформлювати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стилістичній формі, переконувати інших.
- Займи позицію. Цей метод демонструє різноманіття поглядів на проблему, що вивчатиметься, або після опанування учнями певною інформацією з проблеми й усвідомлення ними можливості протилежних позицій щодо їх вирішення.
- Зміни позицію. Така технологія є подібною до попередньої. Вона також дає можливість обговорити дискусійні питання за участі всіх учнів. Метод дозволяє стати на точку зору іншої людини, розвивати навички аргументації, активного слухання.
- Неперервна школа думок (Нескінчений ланцюжок). Одна з форм обговорення дискусійних питань, метою якої є розвиток в учнів навичок прийняття особистого рішення та вдосконалення вміння аргументувати свою думку.
- Дискусія. Дискусія – це широке публічне створення якось спірного питання. Вона є важливим засобом пізнавальної діяльності, сприяє розвитку критичного мислення учнів, дає можливість визначити власну позицію, формує навички аргументації та відстоювання своєї думки, поглиблює знання з обговорюваної проблеми.
Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу. Її метою є отримання учнями навичок публічного виступу та дискутування висловлення й захисту власної позиції, формування громадянської та особистої активності.
- Дебати. Один з найбільш складних способів обговорення дискусійних проблем. Дебати можна проводити лише тоді, тоді коли учні навчились працювати в групах та засвоїли технології вирішення проблем. У дебатах поділ на протилежні точки зору набуває найбільшої гостроти, оскільки учням необхідно довго готуватись і публічно обґрунтовувати правильність своєї позиції. Важливо, щоб учасники дебатів не переносили емоції один на одного, а спілкувалися спокійно.
- Мозковий штурм (мозкова атака, брейнсторминг ) - широко вживаний спосіб продукування нових ідей для вирішення наукових і практичних проблем. Його мета -- організація коллективної розумової діяльності по пошуку нетрадиційних шляхів рішення проблем.
            Аналізуючи надану классификацію інтерактивних методів навчання, можна вважати, що вона слугує самореалізації особистості учня.
            Таким чином, використання в навчальній діяльності розглянутих інтерактивних методів навчання сприяє формуванню ключових компетентностей  учня, значно підвищує якість навчання і являється важливою "рушійною силою" загального розвитку.





8 БЕРЕЗНЯ 2018 РОКУ.


ДОПОВІДЬ 

ГОЛОВИ ШМО 
ПРИРОДНИЧИХ НАУК
ПЛЯСЕЦЬКОЙ Я.С.


З ТЕМИ:

Хакатон «Energy Hack»







Протокол №  5
Засідання методичного обєднання 

                                від  11.04.2018 р.

Присутні: ____5_____
Відсутні: _____-______


Голова : Плясецька Я.С.                                        
Секретар:  Розсохач С.О.


Розглянуті питання:

1.Лист МОН № 1/9-185 від 27.03.2018р. "Щодо проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році".

2. Підготовка учнів 11-го класу до проходження ЗНО.

3. Проведення тижня природничих наук у квітні  2018 року.

4. Звіт діяльності вчителів кафедри природничих наук по роботі з обдарованими дітьми у 2017-2018 н.р.




1.Слухали:
ЗД з НВР Куц В.В., яка ознайомила присутніх із нормативними документами щодо проведення ДПА в 2017-2018н.р., зокрема зі змістом листа МОН № 1/9-185 від 27.03.2018р. "Щодо проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році".

1. Виступила: вчитель географії Розсохач С.О. з данного питання.
  
1. Ухвалили:
1.Державну підсумкову атестацію в 2017-2108н.р. проводити відповідно до листа
МОН № 1/9-185 від 27.03.2018р. "Щодо проведення державної підсумкової атестації у закладах загальної середньої освіти в 2017/2018 навчальному році".
2. Розробити завдання для проведення ДПА з географії за освітній рівень базової загальної середньої освіти в 2017-2018н.р..



2.Слухали:
керівника ШМО  Плясецьку Я.С., яка ознайомила присутніх із інформаціей щодо проходження ЗНО у 2018 році учнями 11-А класу.
 2.Виступила: Фесенко Н.А. з данного питання.
 2. Ухвалили:
1. Інформацію прийняти до уваги.

  
3.Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка ознайомила присутніх з планом  проведення Тижня природничих наук у квітні 2018 року (23-27 квітня)
3. Виступила: Фесенко Н.А. з данного питання.
 3.Ухвалили: 
1. Інформацію прийняти до уваги.


 4.Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С., яка звітувала про роботу вчителів кафедри з обдарованими дітьми у 2017-2018 навчальному році.
 4. Виступила: Фесенко Н.А. з данного питання.
 4.Ухвалили:
1. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна .
2.Продовжити роботу з обдарованими та здібними учнями, залучаючи їх для участі у олімпіадах, конкурсах та в позаурочної  роботі.


 Голова    ________________________ Я.С. Плясецька
Секретар ________________________ С.О. Розсохач







 ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 5 
вчителів природничих наук

від  11 квітня  2018 року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0











ПРОТОКОЛ № 6
засідання МО вчителів природничих наук
від  11 червня 2018 року

Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.
Присутні: 5
Відсутні:  0
Порядок денний:

1. Аналіз рівня знань, умінь та навичок учнів, труднощі в опануванні програмного матеріалу. Підсумки 2017-2018 навчального року.
2. Підсумки проведення тижня природничих наук з 23 по 27  квітня 2018 року.
3. Аналіз ДПА з географії у 9-А та 9-Б та 9-В класах 7 та 8 червня 2018 року
4. Аналіз результативності учнів закладу у ВУО з предметів природничого циклу та різноманітних інтелектуальних конкурсах.
5.Робота вчителів кафедри з обдарованими дітьми у 2017-2018 навчальному році.
6. Самоосвітня робота вчителів кафедри природничих наук.


1 . Слухали: ЗД з НВР Куц В.В. про «Аналіз рівня знань, умінь та навичок учнів, труднощі в опануванні програмного матеріалу, про аналіз  результативністі предметів природничого циклу за  2017-2018 навчальний  рік».
1. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
1. Ухвалили:  
1. Проваджувати елементи новітніх технологій  для формування ключових компетентностей  на уроках з предметів природничого циклу.



2.Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка підвела підсумки проведення Тижня природничих наук у квітні 2018 року.
2.Ухвалили: 
1.Роботу вчителів щодо проведення Тижня задовільною .
3. Слухали: вчителя географії Розсохач С.О., яка підвела підсумки ДПА з географії у 9-х класах.
3.Ухвалили: 
1. Прийняти до уваги звіт вчителя.



4.Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С. , яка підвела підсумки  результативності учнів закладу у ВУО з предметів природничого циклу та різноманітних інтелектуальних конкурсах.
4. Виступили: Фесенко Н.А., Розсохач С.О., які поділилися досвідом  з даного питання
4. Ухвалили: 
1. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна .



5. Слухали: керівника ШМО  Плясецьку Я.С., яка звітувала про роботу вчителів кафедри з обдарованими дітьми у 2017-2018 навчальному році.
5.Ухвалили:
1. Робота вчителів  кафедри природничих наук задовільна .
2.Продовжити роботу з обдарованими та здібними учнями, залучаючи їх в позакласну роботу.



6. Слухали : керівника ШМО Плясецьку Я.С., яка ознайомила членів ШМО з підсумками самоосвітньої роботи вчителів кафедри природничих наук: участь у майстер - класах,  тренінгах, вебінарах, розміщення друкованих матеріалів на сайтах http://super.urok-ua.comhttps://naurok.com.ua, http://metodportal.com
 6. Ухвалили: Інформацію прийняти до уваги.



Голова                       Я.С. Плясецька


Секретар                    С.О.Розсохач







 ФОТОЗВІТ ПРОВЕДЕННЯ 
засідання МО № 6 
вчителів природничих наук

від  11 червня  2018 року


Голова:      Плясецька Я.С.
Секретар:  Розсохач С.О.

Присутні: 5
Відсутні:  0









Комментариев нет:

Отправить комментарий