РОБОТА МО
КАФЕДРИ ПРИРОДНИЧИХ НАУК
2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ПЛАН
РОБОТИ ШМО
вчителів
природничих наук
(хімії,
біології,
географії,
основ здоров’я)
Запорізької
загальноосвітньої
школи
№ 65 І-ІІІ ступенів
Запорізької
міської ради
Запорізької
області
2018-2019 н.р.
2018-2019 н.р.
Методична
тема шкільного об’єднання вчителів природничих наук
Забезпечення
комп’ютерної підтримки сучасних уроків хімії, біології, географії, основ
здоров’я, як засіб реалізації наступності, перспективності змісту навчання
Дані про
теми самоосвіти вчителів
МО природничих наук
на 2018 – 2019 навчальний
рік.
№ з/п
|
П.І.Б.
|
Тема
|
Реалізація
|
1.
|
Фесенко Н.А.
|
Використання інтегрованого навчання в процесі викладання біології, хімії,
екології
|
1.Повідомлення.
2.Відкриті
уроки.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
|
2.
|
Плясецька Я.С.
|
Використання проектної технології в процесі викладання біології, хімії, основ здоров’я.
|
1.Повідомлення.
2.Створення
мультимедійних уроків з біології в 7 та 8 класах.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
конкурсах.
|
3.
|
Куц В.В.
|
Формування інформаційно-комунікативних компетентностей учнів в умовах
забезпечення наступності між середньою та старшою ланкою під час викладання
курсу
«Основи здоров’я».
|
1.Виступи на
педрадах.
2. Повідомлення.
3.Створення роздаткового
матеріалу.
|
4.
|
Розсохач С.О.
|
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках географії та
економіки
|
1.Вивчення
теорії.
2.Повідомлення.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
|
5.
|
Кузьменко О.М.
|
Використання методу проектів на уроках природознавства
|
.Вивчення
теорії.
2.Повідомлення.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
|
Завдання
методичного об’єднання.
1.Вивчення і реалізація основних положень і
директивних документів про освіту, програми підвищення якості
природничо-математичної освіти.
2. Підвищення ефективності використання в
навчально-виховному процесі комп'ютерних комплексів, педагогічних програмних
засобів. Озброєння умінням активно і ефективно
використовувати нові можливості освіти, що надають сучасні пристрої.
3.Ознойомлення з новою психолого-педагогічною й
методичною літературою, фаховою пресою.
4.Ефективне використання можливостей кабінету,
виготовлення наочності, дидактичних матеріалів тощо
5.Навчально-методичне забезпечення створення
організаційно-педагогічних умов збереження і зміцнення здоров'я дітей.
6.Продовжити роботу з обдарованими учнями.
Напрями
роботи МО.
- Організація безперервного удосконалення фахової освіти та
кваліфікації педагогічних кадрів;
- Обговорення питань з методики викладання навчальних
предметів, принципових питань Міністерства освіти, розглядання
календарно-тематичних планів, інформація про нові видання з предметів
природничого циклу, методичні рекомендації, статті в педагогічній пресі щодо
змісту і методики НВР з предметів;
- Організація роботи з обдарованими та здібними учнями;
- Здійснення моніторингу рівня навчальних досягнень учнів з
предметів природничого циклу;
- Позакласна і позашкільна робота з учнями.
Аналіз
складу МО вчителів
природничих
наук
2018 – 2019
н.р.
Всього: 5 вчителів.
Кваліфікаційний рівень:
Вища кваліфікаційна категорія – 3
вчителя:
Фесенко Н.А. – вчитель-методист,
Заслужений вчитель України, Відмінник освіти.
Розсохач С. О. - старший вчитель
Куц В. В.- старший вчитель
І
кваліфікаційна категорія – 1 вчитель:
Плясецька Я.С.
Категорія «Спеціаліст» - 1 вчитель:
Кузьменко О.М.
Проблемні
теми,
над якими
працюють вчителя МО природничих наук
на 2018 – 2019 навчальний
рік.
№ з/п
|
П.І.Б.
|
Тема
|
На якому етапі вивчення теми
|
Форма звіту
|
1.
|
Фесенко Н.А.
|
Використання інтегрованого навчання в процесі
викладання біології, хімії, екології
|
Аналіз
|
1.Повідомлення.
2.Відкриті
уроки.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
5.Участь у
конкурсах
|
2.
|
Плясецька Я.С.
|
Використання проектної технології в процесі викладання біології, хімії, основ здоров’я.
|
Аналіз
|
1.Повідомлення.
2.Створення
мультимедійних уроків з природознавства, біології, хімії та основ здоров’я у
5– 9 класах.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
конкурсах.
|
3.
|
Куц В.В.
|
Формування інформаційно-комунікативних
компетентностей учнів в умовах забезпечення наступності між середньою та
старшою ланкою під час вікладання курсу «Основи здоров’я».
|
Аналіз
|
1.Виступи на
педрадах.
2.
Повідомлення.
3.Створення
роздаткового матеріалу.
4.Участь у
конкурсах
|
4.
|
Розсохач С.О.
|
Активізація пізнавальної діяльності учнів на
уроках географії та економіки
|
Аналіз
|
1.Вивчення
теорії.
2.Повідомлення.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
5.Участь у
конкурсах
|
5.
|
Кузьменко О.М.
|
Використання методу проектів на уроках
природознавства
|
Аналіз
|
1.Вивчення
теорії.
2.Повідомлення.
3.Виступи на
педрадах.
4.Участь у
семінарах.
5.Участь у
конкурсах
|
ТЕМАТИКА
Засідань МО
Тематика засідань
СЕРПЕНЬ-ВЕРЕСЕНЬ
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Вивчення і реалізація основних положень і директивних
документів про викладання навчальних предметів у 2018-2019 н.р. викладених у додатку до листа Міністерства освіти і
науки України від 03.07.2018 р. № 1/9-415 « Інструктивно-методичні
рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних
предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році»
|
Виступ
|
Серпень-вересень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
Керівник ШМО Плясецька Я.С, |
||
2
|
Консультації вчителів-предметників з керівниками районних методичних
об’єднань про нові підходи щодо викладання предметів природничо-математичної
освіти
|
Презентація педагогічних новинок
|
Серпень-вересень
|
Вчителі-предметники
|
||
3
|
Планування роботи з обдарованими учнями у 2018-2019 н. р.
|
Виступ
|
До 01.09.2018
|
Керівник ШМО
Вчителі-предметники
|
||
4
|
Програмно-методичне забезпечення навчально-виховного
процесу в
2018-2019 навчальному році.
- Консультації з календарно-тематичного планування.
- Обговорення плану роботи ШМО на 2018-2019 навчальний
рік.
- Розподіл обов’язків між членами ШМО.
|
Звіт
|
Серпень-вересень
|
Керівник ШМО
Вчителі-предметники
|
||
5
|
Формування графіків взаємовідвідування уроків, проведення
відкритих уроків
|
Звіт
|
Серпень-вересень
|
Кепівник ШМО
|
||
6
|
Обговорення індивідуальних проблемних тем вчителів.
|
Інформація
|
Серпень-вересень
|
Вчителі-
предметники
|
||
7
|
Організація та проведення діагностики з метою виявлення
теоретичних перешкод в роботи, планування роботи на новий рік.
|
Діагностика
|
Серпень-вересень
|
Керівник ШМО
|
||
8
|
Відпрацювання системи заходів за результатами моніторингу
підсумкових та вхідних контрольних робіт.
|
Звіт
|
Серпень-вересень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
Плясецька Я.С.
|
||
9
|
Утворення груп контролю за адаптацією учнів 5,10 класів до
навчання
|
Повідомлення
|
Серпень-вересень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В
|
||
10
|
Дотримування техніки безпеки на уроках та практичних
заняттях
|
Інформація
|
Серпень-вересень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
|
Робота між
засіданнями
ВЕРЕСЕНЬ-ЖОВТЕНЬ
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Організація
проведення взаємовідвідування уроків, проведення відкритих уроків
|
Складання
графіку
|
Вересень-жовтень
|
Керівник ШМО
|
||
2
|
Організація та проведення І
етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін та підготовку до П
(районного) етапу
|
Повідомлення
|
До 01.10.2018
року
|
Керівник ШМО
Вчителі-предметики
|
||
3
|
Забезпечення
здобувачів освіти навчальними матеріалами з кожної навчальної дисципліни
|
Звіт
|
Жовтень 2018
|
Керівник ШМО
|
||
4
|
Вимоги до ведення шкільної документації, тематичної
атестації та дотримання інших нормативних документів
|
Повідомлення
|
Вересень-жовтень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
|
||
5
|
Аналіз якості календарно – тематичного планування.
Обов’язкові практичні та лабораторні роботи з предметів.
|
Звіт
|
Вересень-жовтень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
|
||
6
|
Підбір методичної літератури з проблеми, над якою працює
МО.
|
Повідомлення
|
Вересень-жовтень
|
Вчителі-предметники
|
||
7
|
Аналіз стартових контрольних робіт на початок навчального
року.
|
Звіт
|
Вересень-жовтень
|
Керівник ШМО
|
||
8
|
Консиліум по адаптації учнів 5 – х класів.
|
Доповідь
Виступ
|
Вересень-жовтень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
Вчителі-предметники
|
||
9
|
Підготовка матеріалів та проведення І етапу ВУО для учнів
6 -11 класів.
|
Інформація
|
Вересень-жовтень
|
Вчителі-предметники
|
||
10
|
Вчителям-предметникам звернути увагу на підготовку
переможців (І-ІІІ місце) та учнів, які посіли IV місце
|
Інформація
|
Вересень-жовтень
|
Вчителі-предметники
|
||
11
|
Складання планів індивідуальної роботи з обдарованими
учнями
|
Звіт
|
До 17.09.2018
|
Вчителі-предметники
|
||
12
|
Участь вчителів МО в проведенні районних семінарів з
біології, хімії, та
географії та основ здоров’я
|
Доповідь
|
Вересень-жовтень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
Вчителі-предметники
|
Тематика засідань
ЛИСТОПАД-ГРУДЕНЬ
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Наявність кейсів для проведення оцінювання здобувачів
освіти з певних навчальних дисциплін
|
Виступи
|
Листопад
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
2
|
Екологізація освітнього простору шляхом використання
інноваційних педагогічних технологій
|
Виступ
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
2
|
Створення віртуальної медіа теки: навчальні програми всіх
рівнів, програми спецкурсів, колекцію відеофільмів, презентації, відео уроки
|
Презентація
педагогічних
новинок
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
3
|
Проведення
відкритих уроків, взаємовідвідування уроків
|
Виступ
|
Листопад
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
|
||
4
|
Підготовка
команд до
П (районного) етапу
ВУО
|
Інформація
|
Листопад-грудень
|
Вчителі-
предметники
|
||
5
|
Обговорення проблеми організації роботи з обдарованими
дітьми і визначення подальших перспектив
|
Виступ
|
Листопад-грудень
|
Вчителі-
предметники
Практичний психолог
Бесклепченко І.А.
|
||
6
|
Моніторинг
якості навчального контенту з навчальних дисциплін робочого навчального плану
|
Звіт
|
Грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
|
||
7
|
Проведення
відкритих уроків, взаємовідвідування уроків
|
Звіт
|
Грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
8
|
Моніторинг
якості використання друкованих зошитів під час проведення навчальних занять
|
Звіт
|
Грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
|
||
9
|
Перевірка
виконання планів навчальної, навчально-методичної, організаційно-методичної
роботи педагогічних працівників
|
Звіт
|
Грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
|
Робота між засіданнями
ЛИСТОПАД-ГРУДЕНЬ
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Значення нових психолого – педагогічних засобів
діагностики для виявлення здібностей, інтересів та прихильностей учнів, їх
темпераменту, індивідуальних особливостей, пізнавальної діяльності.
Можливості природничих наук, щодо формування основних груп
компетентностей учнів
|
Доповідь
|
Листопад-грудень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
Практичний
психолог
Бесклепченко І.А.
|
||
2
|
Методи стимулювання навчальної діяльності
|
Повідомлення
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
3
|
Робота з невстигаючими учнями:
аналіз причин відставання;
виявлення типових труднощів;
відбір методів та засобів корегування.
|
Дискусія
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
4
|
Підготовка завдань і проведення контрольних робіт за І
семестр.
Звіт вчителів предметників
|
Звіт
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
5
|
Результати педагогічного консіліума по питанню адаптації
учнів при переході до 5 та 10 класів.
|
Круглий стіл
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
6
|
Вивчення нормативних документів по контролю і оцінюванню
учбових досягнень.
|
Повідомлення
|
Листопад-грудень
|
Заступник директора з НВР
Куц В.В.
Вчителі-предметники
|
||
7
|
Розробка організаційних заходів по виконанню програм:
виконання корекції календарних планів;
пошук шляхів інтенсифікації учбового процесу.(за потребою)
|
Інформація
|
Листопад-грудень
|
Вчителі-предметники
|
||
8
|
Методичні основи використання різнорівневих та
диференційованих завдань та дозування домашніх завдань
|
Доповідь
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
9
|
Участь в інтерактивному конкурсі «Колосок осінній-2018»
29 листопада 2018 року
|
Звіт
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
10
|
Участь в інтерактивному конкурсі
«Геліантус-2018»
15 листопаду 2018 року
|
Звіт
|
Листопад-грудень
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
11
|
Участь учнів 5-7 класів у конкурсі «Екологічний вектор»
|
Звіт
|
До 07.12.2018
|
Керівник ШМО
Плясецька Я.С.
Вчителі-предметники
|
||
12
|
Участь учнів 10 та 11 класів у I (районному ) етапі
Всеукраїнського конкурсу - захисту науково - дослідницьких робіт учнів -
членів МАН на науковому відділенні «Економіка» у 2018-2019 н. р.
|
Звіт
|
Листопад-грудень
|
Вчитель географії та економіки Розсохач С.О., науковий
керівник
|
Тематика засідань
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Аналіз рівня знань, умінь,
навичок учнів, труднощі в опануванні програмовим матеріалом
|
Круглий стіл
|
Січень-лютий
|
Вчителі-предметники
|
||
2
|
Хімічний експеримент як засіб
підвищення інтересу учнів до навчальної діяльності
|
Модель уроку
|
----«----
|
Фесенко Н.А.
|
||
3
|
Результативність другого туру
ВУО, міжнародного
природничого інтерактивного
конкурсу «Осінній колосок»
|
Звіт
|
----«----
|
Вчителі-предметники
|
||
4
|
Підготовка робіт МАН в номінаціях у відділення
X. Економіка
|
Звіт
|
-----«----
|
Фесенко Н.А.
Розсохач С О.
|
Робота між
засіданнями
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Результати проведення контрольних робіт за І
семестр. Обговорення тестів для визначення рівня навчальних досягнень учнів
|
Звіт
Консультація
|
Січень-лютий
|
Плясецька Я.С.
|
||
2
|
Організація роботи по формуванню, вивченню,
розповсюдженню передового педагогічного досвіду
|
Педагогічні читання
|
Січень-лютий
|
Розсохач С.О.
|
||
3
|
Врахування в роботі наданих психологом
рекомендацій для батьків і вчителів щодо розвитку у дітей творчих здібностей
|
Консультація
|
Січень-лютий
|
Вчителі-предметники,
Практичний психолог
Бесклепченко І.А.
|
||
4
|
Якість роботи з підвищення кваліфікації
вчителів, творчої майстерності, комп’ютерної грамотності, діагностики та
моніторингу
|
Школа
передового досвіду
|
Січень-лютий
|
Фесенко Н.А.
|
||
5
|
Розробки
пам’яток, алгоритмів для
роботи з обдарованими дітьми
|
Повідомлення
|
Січень-лютий
|
Вчителі-предметники,
|
||
6
|
Підготовка до друку розробок вчителів
|
Повідомлення
|
Січень-лютий
|
Вчителі-предметники,
|
Тематика засіданнями
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Особистісно-орієнтоване
навчання і виховання – необхідна умова розвитку творчої особистості
|
Доповідь
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
2
|
Використання елементів двомовного навчання на
уроках природничих дисциплін.
|
Представлення робіт учнів
|
Березень-квітень
|
Розсохач С.О.
|
||
3
|
Підготовка учнів до ЗНО
|
Повідомлення
|
Березень-квітень
|
Розсохач С.О.
Фесенко Н.А.
|
||
4
|
Затвердження плану проведення предметного тижня
природничих наук
|
Повідомлення
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
5
|
Організація участі
учнів 5-11 класів
у ІІ Всеукраїнської предметної олімпіади
на сайті naurok.com.ua
з основ здоров’я, біології та хімії
|
Повідомлення
|
Березень
|
Вчителі кафедри
|
Робота між
засіданнями
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Робота з дітьми початкового рівня навчання та
такими що потребують особливої уваги
|
Звіт
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
2
|
Методика організації сучасного уроку
позакласного заходу
|
Виступ
|
Березень-квітень
|
Куц В.В.
|
||
3
|
Самоаналіз роботи вчителів за підсумками року
|
Звіт
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
4
|
Огляд нових видань психолого-педагогічної
літератури
|
Презентація педагогічних новинок
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
Розсохач С.О.
|
||
5
|
Затвердження кандидатів серед учнів на участь в номінації «Кращий
учень року».
|
Звіт
|
Березень-квітень
|
Вчителі-предметники
|
||
6
|
Участь у міжнародному природничому
інтерактивному конкурсі «Весняний колосок»
|
Звіт
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
7
|
Участь в інтерактивному конкурсі
«Олімпус-біологія»,
«Олімпус-хімія»,
«Олімпу-географія»
|
Звіт
|
Березень-квітень
|
Плясецька Я.С.
|
||
8
|
Тематичні консультації для батьків «Роль сім’ї в інтелектуальному розвитку школярів»
|
Виступ
|
Березень-квітень
|
Вчителі-предметники
Практичний психолог
Бесклепченко І.А.
|
Тематика засідань
№з/п
|
Тематика засідань
|
Форма проведення
|
Метод проведення
|
Дата проведення
|
Відповідальний
|
Примітка
|
1
|
Аналіз роботи МО за 2018– 2019 н. р.
|
Звіт
|
Травень-червень
|
Плясецька Я.С.
|
||
2
|
Перспективне планування на наступний рік.
|
Виступ
|
Травень-червень
|
Плясецька Я.С.
|
||
3
|
Звіти вчителів з самоосвітньої діяльності.
Вивчення «Положення про портфоліо вчителя» та його представлення
|
Звіт
|
Травень-червень
|
Вчителі-предметники
|
||
4
|
Результати моніторингу навчальних досягнень
учнів за 2 семестр.
|
Звіт
|
Травень-червень
|
Заступник директора
з НВР
Куц В.В.
|
||
5
|
Організація навчальної практики з природничих
дисциплін.
|
Виступ
|
Травень-червень
|
Заступник директора
з НВР
Вчителі-предметники
|
||
6
|
Проведення тижня природниччих наук
з 13 по 17 травня
2019 року
в межах школи
для учнів 5-11 класів
|
Повідомлення
|
Травень
|
Вчителі-предметники
|
||
7
|
Участь учнів 5-7 класів у
ІІ Всеукраїнському конкурсі
«Гуманне ставлення до тварин».
Ілюстрація до оповідання «Біла
мисочка у блакитний горошок»
|
Повідомлення
|
Травень
|
Плясецька Я.С.
Кузьменко О.М.
|
Аналіз
роботи МО вчителів природничих дисциплін за 2018 – 2019 навчальний рік.
МО в 2018– 2019 н.р.
продовжувало роботу над єдиною методичною темою «Забезпечення комп‘ютерної
підтримки сучасних уроків хімії, біології, географії, основ здоров’я як засіб
реалізації наступності, перспективності змісту навчання».
План роботи було складено з
урахуванням аналітичної характеристики педкадрів, цілей щодо реалізації
методичної теми та на підставі пропозицій до планування, які були виявлені в
ході діагностики педагогів.
Для реалізації проблемної теми МО були
намічені пріоритетні напрямки у роботі:
- підвищення якості освіти (продовжити системну
роботу щодо формування в учителів нового педагогічного мислення, готовності
сприйняти і використовувати в роботі компетентнісний підхід, продуктивні,
особистісно-розвивальні технології, сучасні педагогічні ідеї, перспективний
педагогічний досвід;
- упроваджувати сучасні інформаційні ефективні
технології аналітичної діяльності, здійснювати управління якістю освіти на
основі даних базового моніторингу;
- забезпечити методичний супровід стандартизації
базової та повної загальної середньої освіти, до профільного навчання в
основній школі, профільного навчання в старшій школі;
- провести всебічний аналіз результатів освітнього
процесу з хімії, біології, географії,
забезпечення вчителями досягнення всіма учнями рівня держаного стандарту
освіти, створення умов для навчання на академічному та профільному рівнях учням
з високими навчальними можливостями;
- провести оцінку нових освітніх технологій і методик, які
використовують вчителі;
- підготувати рекомендації на допомогу учням і
батькам для найкращого засвоєння відповідних предметів, організації домашньої
самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку;
-
підвищення якості викладання:
-
удосконалювати педагогічну майстерність шляхом поточного та перспективного
планування самоосвітньої діяльності;
-
створювати умови для реалізації особистісно-зорієнтованого підходу до навчання,
виховання та розвитку особистості учнів;
-
широко використовувати на практиці інноваційні форми і методи роботи, засобами
навчання розвивати і виховувати національно-патріотичну особистість;
-
вивчати, узагальнювати, впроваджувати в практику роботи елементи передового
педагогічного досвіду;
-
організувати проектну творчу діяльність вчителів;
- удосконалення виховного
процесу, позакласної роботи з учнями (активізувати діяльність зі збагачення
змісту, форм і методів позакласної роботи з учнями, спрямованої на розвиток і
активізацію пізнавального інтересу, формування патріотичної особистості,
формування позитивної «Я»-концепції школярів;
- розвивати співпрацю
вчителів, учнів, батьків;
- реалізація особистісно
орієнтованого, діяльнісного, системного, творчого підходів до організації виховного
процесу на засадах проектної педагогіки;
- співпраця з органами
учнівського самоврядування, дитячими громадськими організаціями.
Для здійснення цієї роботи вирішувалися
наступні завдання:
1. Неухильно
виконувати Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою
побудови навчального процесу на основі компетентнісного і діяльнісного
підходів до навчання учнів.
2. Вести самоосвітню
діяльність щодо зростання рівня теоретичних знань з питань формування навченої,
впевненої та успішно соціалізованої в громадському суспільстві особистості.
3.Забезпечувати
досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створювати належні
умови для навчання на високому рівні учнів з високими навчальними можливостями.
4.Підготовити
аналітичний матеріал для обговорення педагогічним коллективом (звіт діяльності
кафедри)
5.Спрямувати роботу МО на підвищення якості
навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень
рівня предметної підготовки, результатів ДПА, через технологізацію навчального
процесу і впровадження компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання.
6.Надавати рекомендації учням і батькам для найкращого засвоєння відповідних
предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, організації домашньої
самостійної роботи, дотримання режиму праці та відпочинку.
7.Продовжувати працювати над питаннями
психолого-педагогічного супроводу навчання і розвитку учнів, збереження
психічного і фізичного здоров’я учнів через впровадження життєзберігаючих технологій навчання.
8.Підготувати, провести і проаналізувати відкриті
уроки, заняття, які демонструють реалізацію компетентнісного підходу до
навчання, нестандартні форми і методи навчання, володіння новими технологіями,
спрямованими на розвиток особистості учня, його компетентностей для успішної
соціалізації в суспільстві.
Метою
підготовчого етапу роботи над проблемою була психологічна підготовка педагогічного
колективу МО до участі у роботі над проблемою; подолання стереотипів їх
мислення, усвідомлення своїх можливостей у педагогічній діяльності, постановка
і усвідомлення завдань.
Учителі ШМО неухильно виконують
Державні стандарти освіти загальної середньої освіти з метою побудови
навчального процесу на основі компетентнісного
і діяльнісного підходів до навчання учнів.
Членами ШМО були опрацьовані вимоги нормативно –правових
документів МОН України, ДОІППО щодо викладання предметів у 2016/2017 навчальному
році. В практичній діяльності постійно використовується
компетентнісно-діяльнісний підхід до навчання учнів, методологія комп’ютерного
навчання, продуктивні технології, інтерактивні техніки, тьюторство,
спрямовані на розвиток особистості учня, підвищення ефективності та якості
освіти.
Для реалізації напрямків, викладених
вище,
протягом 2018-2019 навчального
року
було проведено 6 засідання ШМО
природничо-математичного циклу,
на яких обговорювалися наступні
питання:
-затвердження
плану роботи МО на 2018-2019 н. р., завдань МО на 2018-2019
н. р.
- підготовка і участь
учнів в:
·
конкурсах «Олімпус», «Геліантус», «Колосок осінній та
весняний»,
МАН
(номінація екологія),
·
ІІ Всеукраїнської Інтернет олімпіади НА УРОК на сайті naurok.com.ua з біології, хімії та основ
здоров’я для учнів 5-11 класів,
·
у Шкільному етапі конкурсу «Земля - наш спільний дім»
міського проекта «Екологічний вектор»
від Шевченківського району серед учнів 5-7 класів,
·
у Міської екологічної конференції,
·
у конференції «Довкілля і людина» в рамках проекту
«Екологічний вектор»,
·
у ІІІ Всеукраїнському форумі соціальних ініціатив,
·
для участі у
Всеукраїнському конкурсі "Кліматичні краплі" вже другий рік,
·
у ІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до
тварин»; Ілюстрація до оповідання «Біла мисочка у блакитний горошок»,
·
у тренінгу з екологічних ігор,
·
у Міжнародному екологічному форумі на базі Казак Палацу,
·
тиждні природничих наук у травні 2019 року для учнів 5-11
класів та інших подіях природничого напрямку.
-активізація
пізнавальної діяльності учнів засобами позакласної роботи
-упровадження
інноваційних форм і методів
-адаптація
учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня
-підготовка
до моніторингового аналізу успішності на початок навчального року
-організація підготовки до участі у І, ІІ та ІІІ етапах
Всеукраїнських учнівських олімпіад: з біології, з хімії, з географії та
економіки
-обговорення
та затвердження завдань шкільних олімпіад
-обговорення
інформації про адаптацію учнів 5-х класів в школі ІІ ступеня як показника
соціалізації в суспільстві
-використання
інноваційних методів національно-патріотичного виховання на уроках
природничо-математичного циклу
-аналіз
результатів шкільної олімпіади з дисциплін природничо-математичного циклу, підготовки
та участі в районній
-пробне ЗНО
-обговорення
індивідуальних фахових та методичних тем учителів
-обмін
досвідом роботи зі здібними та обдарованими дітьми
-визначення
методів та форм роботи з обдарованими дітьми
-активізація пізнавальної діяльності учнів в
позакласній роботі як засіб їх соціалізації
-використання
ігрових моментів під час вивчення природознавства та біології в 5-6 класах для успішної соціалізації особистості
-обговорення
рекомендацій щодо поліпшення якості освіти
-підготовка
стендової інформаційної наочності для випускників 9 і 11 класів у навчальних
кабінетах та інформаційних куточків для батьків та учнів до державної
підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання
-використання
методу навчальних проектів та проектної
діяльності учнів під час
навчально-виховного процессу
-педагогічна
компетентність вчителів як засіб та умова у формуванні компетентностей учнів;
-використання
активних, інтерактивних форм, методів, прийомів роботи на уроках з метою
розвитку комунікативної компетентності школярів;
методика використання
тестових технологій, організація тестового контролю на уроках природничих
дисциплін;
-реалізація
особистісно–орієнтованого підходу до навчання школярів з низьким рівнем
навчальної компетенції.
-розгляд
теоретичних питань доповнювався практичними заняттями, що позитивно вплинуло на
впровадження перспективного досвіду з цього питання в практику роботи вчителів
школи.
-аналіз
участі учнів у предметних конкурсах і МАН
-підсумки
роботи МО на основі проблемного аналізу даних моніторингових досліджень, рівня
предметної підготовки учнів
-організація
робіт по підготовці навчальних кабінетів до роботи в новому навчальному році
-аналіз
відкритих уроків, проведених членами МО за навчальний рік
-роль
предметів природничо-математичного циклу в становленні особистості учня.
-обговорення
пропозицій щодо планування роботи методичного об’єднання на наступний
навчальний рік.
Впродовж 2018 – 2019 н.р.
здійснювалося відстеження освітньо – виховного процесу в навчальному закладі №
65.
Моніторинг рівня навченості проходив за трьома етапами:
І – стартовий;
ІІ – проміжний;
ІІІ – підсумковий.
Це дало можливість провести узагальнюючу
аналітичну роботу з вивчення динаміки навчальних показників досягнень учнів та
визначити позитивні тенденції і резерви розвитку освітньої системи навчального
закладу № 65.
Серед умов, які мали позитивний вплив на
підвищення рівня навчальних досягнень учнів слід відзначити:
-розгляд на
засіданнях МО питань, які викликали ускладнення у викладанні для вчителів;
-надання
вчителям індивідуально – консультативної допомоги;
взаємовідвідування уроків.
-вчителі
школи постійно використовують у роботі рекомендації РМЦ, що позитивно впливає
на підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
Одним з основних напрямків роботи МО є
робота з обдарованими та здібними учнями.
Цілеспрямована робота
педагогічного колективу школи сприяла зростанню зацікавленості педагогів,
батьків, учнів у розвитку творчих здібностей школярів.
Однак поряд з позитивними результатами в роботі МО є
ряд недоліків:
недостатній
рівень сучасного науково-методичного забезпечення з математики; фізики, хімії,
біології, географії, інформатики;
в
недостатній мірі використовуються інтерактивні технології під час викладання
природничо-математичних дисциплін;
недостатній
рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;
недостатній
рівень навичок самоаналізу вчителів та самоконтролю учнів;
недостатній
рівень використання виховного та розвивального потенціалу уроку;
слабкий
рівень позакласної роботи з предметів природничого циклу;
Підсумки роботи дозволяють
признати роботу методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
задовільною. Методична робота проводилася за схемою та була спрямована на
підвищення якості знань, розвиток пізнавальних та творчих здібностей кожного
учня та учителя.
Виходячи з цього МО ставить такі напрямки роботи в
2019 – 2020 н.р:
Роботу МО спрямувати на
всебічний розвиток юної особистості, вдосконалювати методичну культуру кожного
педагога, використовувати його потенціал творчих можливостей.
Систематично знайомитись і
впроваджувати в практиці сучасні освітні
технології та інновації.
Працювати над розвитком в
учнів самостійного критичного та креативного мислення, здійснювати
індивідуальний підхід до особистості.
Проводити систематичну
індивідуальну роботу з обдарованими учнями.
Поповнювати «банк ідей»
педагогічною творчістю вчителів.
Всебічно розвивати
особистість.
Проводити предметні тижні,
шкільні олімпіади з природничих дисциплін.
Постійно продовжувати
відвідування відкритих уроків та взаємовідвідування уроків вчителями ШМО.
Вчителям систематично працювати над
підвищенням фахового рівня.
Систематично поповнювати перелік
науково-методичної літератури, періодичної педагогічної преси.
Систематично працювати над
підвищенням рівня самоосвіти, внести корективи у власну науково-методичну проблему
відповідно до методичних завдань ЗЗШ № 65.
ПІДСУМКИ РОБОТИ
ВЧИТЕЛІВ КАФЕДРИ
ПРИРОДНИЧИХ НАУК.
2018-2019 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Кількість учасників
творчих та інтелектуальних конкурсах
і олімпіадах.
Назва різновиду інтелектуального змагання
|
2018-2019
|
Міжнародний конкурс «Олімпус»
|
Біологія-33
Хімія-17
|
Міжнародний інтерактивний учнівський природничий конкурс «Колосок осінній, весняний»
|
Осінній-60
Весняний-61
|
Всеукраїнські учнівські олімпіади, І етап
|
Біологія-45
Хімія-38
Географія-53
Економіка-7
Екологія-11
|
Всеукраїнські учнівські олімпіади, ІІ етап
|
Біологія-5
Хімія-5
Географія-5
Економіка-1
Екологія-2
|
Всеукраїнські учнівські олімпіади, ІІІ етап
ІV етап
|
0
|
Шкільнийетап конкурсу
«Земля - наш спільнийдім»
міського проекта
«Екологічний вектор»
відШевченківського району
середучнів 5-7 класів
|
31
|
Міжнародна природознавча гра «Геліантус»
|
21
|
МАН- юніор
Секція «Екологія і аграрні науки»
Маріч Костянтин – 10-А клас
|
1
|
УЧАСТЬ У ОБЛАСНОМУ ЕТАПІ
МАН- юніор
Секція «Екологія і аграрні науки»
Маріч Костянтин – 10-А клас
ІІ МІСЦЕ ПО ОБЛАСТІ
|
1
|
«Міська екологічна конференція»
|
2
|
Конференція «Довкілля і людина» в рамках проекту «Екологічний вектор»
|
2
|
Третій Всеукраїнський форум соціальних ініціатив
|
1
|
ВСЕУКРАЇНСЬКА ІНТЕРНЕТ-ОЛІМПІАДИ «НА УРОК»
НА САЙТІ naurok.com.ua
6-11 КЛАСИ
|
185
Біологія-59
Хімія-50
Основи здоров'я-76
|
Всеукраїнський конкурс "Кліматичні краплі"
|
73
|
ІІ Всеукраїнський конкурс
«Гуманне ставлення до тварин»
Ілюстрація до оповідання «Біла мисочка у блакитний горошок»
|
12
|
Тренінг з екологічних ігор
|
3
|
Міжнародний екологічний форум.
Казак Палац
|
8
|
Всього учасників:
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий