РОБОТА З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ
КАФЕДРА ПРИРОДНИЧИХ НАУК
2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ПЛАН РОБОТИ З
ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
КАФЕДРИ ПРИРОДНИЧИХ НАУК
НА 2020/2021 НАВЧАЛЬНИЙ
РІК
№ з/п |
Зміст
діяльності |
Термін
виконання |
Відповідальний |
ВЕРЕСЕНЬ |
|||
1. |
Планування роботи з обдарованими учнями у 2020-2021 н. р. |
До
10.09.2020 |
Керівник
ШМО, вчителі-предметники |
2. |
Корегування банку даних обдарованих учнів |
До
10.09.2020 |
Вчителі-предметники |
3. |
Оновити
індивідуальні картки обдарованої дитини |
До
17.09.2020 |
Вчителі-предметники |
4. |
Поповнити
інформаційний банк даних про: Інтелектуально
обдарованих дітей; Творчо
обдарованих дітей; |
До
10.09.2020 |
Вчителі-предметники |
5. |
Розробка індивідуальних програм роботи з обдарованими та здібними учнями |
До 17.09.2020 |
Вчителі-предметники |
6. |
Залучення обдарованої та здібної молоді до роботи в гуртках та секціях
позашкільних закладів, наукових товариств ,творчих колективах району та міста
,забезпечення оптимального режиму навчання з метою запобігання їх
перевантаження. |
Постійно |
Керівник
ШМО, вчителі-предметники |
4. |
Діяльність
творчої групи вчителів «Компетентісно спрямований педагогічний процесс» |
Протягом
навчального року |
Керівник
ШМО, вчителі-предметники |
5. |
Організація та проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових
дисциплін та підготовку до П (районного) етапу |
До 01.10.2020 |
Керівник
ШМО, вчителі-предметники |
6. |
Підготовка
учнів до участі у І етапі предметних олімпіад |
Вересень-жовтень |
Вчителі-предметники |
7. |
Установчі
заняття учнів – членів МАН. |
До
30.09.2020 |
Вчителі-предметники |
8. |
Поновити
на шкільному сайті сторінку методскарбу вчителів
природничих наук,
присвячену роботі
з обдарованою молоддю |
До
30.10.2020 |
Керівник
ШМО |
ЖОВТЕНЬ |
|||
1. |
Організувати
і провести І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад |
Впродовж
місяця |
Адміністрація
школи, керівник
ШМО, вчителі-предметники |
2. |
Обмін
досвідом вчителів, які результативно працюють з обдарованими дітьми,
«Створення системи роботи з обдарованими дітьми» |
До
20.10.2020 |
Вчителі-предметники |
3. |
Підготовка
учнів до участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад |
Протягом
жовтня-листопада |
Вчителі-предметники |
4. |
Поновити
рекомендації для батьків та вчителів щодо розвитку в дітей творчих здібностей |
До
15.10.2020 |
Керівник
ШМО |
5. |
Залучення
обдарованих учнів до конференцій, круглих столів, інтелектуальних конкурсів і
турнірів. |
За річним
планом роботи |
Вчителі-предметники |
6. |
Залучення
учнів до участі у
Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі „Колосок осіннії-2020”, у Міжнародній природознавчій грі
"Геліантус" - 2020 |
Згідно
плану |
Вчителі-предметники |
ЛИСТОПАД |
|||
1. |
Підготовка учнів до участі у МАН і підготовка до участі у районному етапі ВУО |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
2. |
Проведення в межах школи Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурса „Колосок осінній-2020”, та Міжнародной природознавчой гри "Геліантус"
- 2020 |
Згідно
плану |
Вчителі-предметники, Керівник ШМО |
ГРУДЕНЬ |
|||
1. |
Підготовка
до ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
2. |
Інформаційне
забезпечення на шкільному сайті сторінки методскарбу вчителів
природничих наук,
присвяченої роботі
з обдарованими дітьми |
Впродовж
місяця |
Керівник ШМО |
3 |
Підготовка
до участі учнів 5-11 класів у міському проекті «Екологічний вектор» |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
СІЧЕНЬ |
|||
1. |
Аналіз
результативності участі учнів у І та ІІ етапах всеукраїнських учнівських
олімпіад на засіданнях ШМО |
До10.01.2021 |
Керівники
ШМО |
2. |
Підготовка
та участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
3 |
Підготовка
до участі учнів 5-11 класів у міському проекті «Екологічний вектор» |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
ЛЮТИЙ |
|||
1. |
Участь у
ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
2. |
Участь в
обласному етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН |
За
графіком |
Наукові
керівники |
БЕРЕЗЕНЬ |
|||
1. |
Залучення
учнів до підготовки та участі в огляді дитячої творчості |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
2. |
Залучення
учнів до участі у
Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі „Колосок Весняний-2021” |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники |
КВІТЕНЬ |
|||
1. |
Аналіз
участі учнів в олімпіадах, конкурсах, змаганнях та турнірах |
Впродовж
місяця |
Керівник ШМО |
2. |
Підготовка та проведення тижня природничих наук |
Впродовж
місяця |
Вчителі-предметники, Керівник ШМО |
3 |
Проведення в межах школи Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурса „Колосок Весняний -2021 |
Згідно
плану |
Вчителі-предметники, Керівник ШМО |
4 |
Підготовка до Фестивалю досягнень-2021 |
Згідно
плану |
Вчителі-предметники, Керівник ШМО |
ТРАВЕНЬ |
|||
1. |
Аналіз
роботи ШМО з обдарованими учнями |
За
графіком |
Керівники
ШМО |
2. |
Створення
творчої групи для планування роботи з обдарованими учнями на наступний
навчальний рік |
Впродовж
місяця |
Керівники
ШМО |
База даних обдарованих та здібних учнів
ЗЗШ №65
на 2000-2021 навчальний рік
№ з/п |
ПІБ учня |
Дата
народження |
Напрям |
|
Вчитель
Кузьменко О. М. |
||||
1 |
Меркулова
Вероніка Олександрівна 5-А клас |
03.10.2009 |
Природознавчий Природознавство |
|
2 |
Хрипко Станіслав Олександрович 5-А клас |
13.09.2009 |
Природознавчий Природознавство |
|
3 |
Корнієнко
Єлизавета Павлівна 6-Б клас |
16.09.2008 |
Природознавчий Біологія |
|
4 |
Попенко Софія Олексіївна 6-А клас |
13.01.2009 |
Природознавчий Біологія |
|
5 |
Калатай Гордій
Єгорович 8-Б клас |
07.02.2007 |
Природознавчий Біологія |
|
Вчитель
Плясецька Я.С. |
||||
1 |
Киричек Аріана
Ігорівна 7-А клас |
25.03.2007 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
2 |
Кучерова
Єлизавета Валеріївна 7-А клас |
23.07.2008 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
3 |
Малих Аліна В'ячеславівна 7-А клас |
17.05.2008 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
4 |
Тяжлов
Анатолій Олександрович 7-А клас |
22.05.2007 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
5 |
Флаасс Ангеліна Дмитрівна 7-А клас |
30.06.2008 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
6 |
Рамазанова
Фідан Фахрій Кизи 7-Б клас |
29.11.2007 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
7 |
Кубрак Северін
Сергійович 8-Г клас |
29.01.2007 |
Природознавчий Біологія |
|
Вчитель
Фесенко Н. А. |
||||
1 |
Пліско Максим
Андрійович 8-А клас |
22.10.2007 |
Природознавчий Хімія |
|
2 |
Марченко
Поліна Ігорівна 8-А клас |
12.09.2007 |
Природознавчий Хімія |
|
3 |
Калатай Гордій
Єгорович 8-Б клас |
07.02.2007 |
Природознавчий Хімія |
|
4 |
Грицун Руслан
Олександрович 9-В клас |
15.03.2006 |
Природознавчий Хімія |
|
5 |
Кияшко
Катерина Сергіївна 9-В клас |
17.11.2005 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
6 |
Олійникова
Ольга Петрівна 9-В клас |
02.02.2006 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
7 |
Полєно
Олександра Костянтинівна 9-В клас |
08.11.2005 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
8 |
Петров Денис
Сергійович 10-А клас |
19.04. 2005 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
9 |
Хайло
Єлизавета Володимирівна 10-А клас |
05.09.2005 |
Природознавчий Біологія Хімія |
|
Вчитель
Розсохач С.О. |
||||
1 |
Кияшко
Катерина Сергіївна 9-В клас |
17.11.2006 |
Природознавчий Географія |
|
2 |
Полєно
Олександра Костянтинівна 9-В клас |
08.11.2006 |
Природознавчий Географія |
|
3 |
Олійникова
Ольга Петрівна 9-В клас |
Природознавчий Географія |
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
№ п/п | Зміст | Термін виконання |
І . Підвищення науково-методичного рівня викладання | ||
1 | Забезпечення мотивації розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів. | Протягом року |
2 | Застосування інноваційних педагогічних технологій. | Протягом року |
3 | Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями . | Протягом року |
4 | Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації. | Протягом року |
5 | Опрацювання нормативних документів. | Протягом року |
6 | Забезпечення навчально-методичними посібниками. | Протягом року |
7 | Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи. | Протягом року |
ІІ. Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку | ||
9 | Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів. | До 01.11 |
10 | Ознайомлення з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів. | Жовтень-листопад |
11 | Робота в мережі Internet. | Протягом року |
12 | Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів. | Протягом року |
13 | Проведення індивідуальних консультацій. | Протягом року |
14 | Використання інформаційних технологій в індивідуальній роботі з обдарованими учнями. | Протягом року |
15 | Організація самоосвітньої діяльністі обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу. | Протягом року |
16 | Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів. | До 15.11 |
17 | Підготовка та участь в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, турнірах. | Протягом року |
18 | Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних конкурсах творчих робіт. | Протягом року |
19 | Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня природничих наук. | Квітень 2021 року |
20 | Залучення обдарованих учнів до участі у міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах. | Протягом року |
21 | Організація виставок творчих робіт учнів. | Протягом року |
22 | Використання в роботі з обдарованими дітьми елементів випереджаючого навчання. | Протягом року |
23 | Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів. | Протягом року |
24 | Друкування в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх досягнення. | Протягом року |
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
№ п/п | Зміст | Термін виконання |
І . Підвищення науково-методичного рівня викладання | ||
1 | Опрацювання нормативних документів | Протягом року |
2 | Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями | Протягом року |
3 | Впровадження інноваційних педагогічних технологій | Протягом року |
4 | Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації. | Протягом року |
5 | Забезпечення стимулювання розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів. | Протягом року |
6 | Забезпечення навчально-методичними посібниками. | Протягом року |
7 | Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи. | Протягом року |
ІІ. Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку | ||
9 | Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів. | До 01.10 |
10 | Ознайомлення з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів. | Вересень-жовтень |
11 | Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів. | До 10.10 |
12 | Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів. | Протягом року |
13 | Застосування в роботі з обдарованими дітьми елементів випереджаючого навчання. | Протягом року |
14 | Використання інформаційних технологій в індивідуальній роботі з обдарованими учнями. | Протягом року |
15 | Організація самоосвітньої діяльністі обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу. | Протягом року |
16 | Робота в мережі Internet | Протягом року |
17 | Підготовка та участь в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, турнірах. | Протягом року |
18 | Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних конкурсах творчих робіт. | Протягом року |
19 | Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня природничих наук | Квітень 2021 року |
20 | Залучення обдарованих учнів до участі у міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах | Протягом року |
21 | Організація виставок творчих робіт учнів. | Протягом року |
22 | Надання індивідуальних консультацій. | Протягом року |
23 | Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів. | Протягом року |
24 | Друкувати в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх досягнення. | Протягом року |
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ ТА ЕКОНОМІКИ
№ п/п | Зміст | Термін виконання |
1 | Поновити інформаційний банк даних обдарованих, здібних та творчих учнів «Обдарована дитина» | Вересень 2020 |
2 | Провести діагностичні дослідження, спрямовані на пошук обдарованих учнів у відповідності до різних типів обдарованості | Вересень 2020 |
3 | Провести опитування учнів з метою вивчення бажання брати участь у конкурсах-захистах науково-дослідних робіт учнів – членів МАН, предметних олімпіадах, турнірах тощо | Протягом року |
4 | Розглядати питання роботи з обдарованими дітьми на засіданнях МО , семінарів, педрад | Протягом року |
5 | Розробити методичні матеріали для підготовки учнів до участі в районних, обласних олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах МАН, інших інтелектуальних турнірах та змаганнях. | Протягом року |
6 | З метою розвитку в учнів інтересу до знань, розвитку їх здібностей, талантів, формування у них науково – практичної та дослідницько – пошукової роботи, орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності провести: - Тиждень природничих наук (квітень 2019) (згідно окремих планів) - Дні науки (згідно окремих планів) - Прийняти участь у I турі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та забезпечити участь переможців у II, III, IV етапах (за можливістю) | Протягом року |
7 | Продовжувати діяльність з проекту»Кольорові відра» | Протягом року |
8 | Провести тренінги з учнями з питань: - складання алгоритму виконання науково-дослідницької роботи; - презентація результатів науково-дослідницької роботи. | Жовтень 2020 Листопад 2020 |
9 | Відзначати ювілейні дати визначних людей України та світу, проводити про них бесіди, випускати стіннівки тощо | Протягом року |
10 | Організувати участь учнів в Інтернет - олімпіадах | Протягом року |
11 | Проводити з учнями старших класів постійну роботу щодо роз'яснення необхідності серйозної підготовки до ДПА та ЗНО, правильного вибору майбутньої професії, своєчасної реєстрації на ЗНО, участі у пробному тестуванні тощо | Протягом року |
12 | Приймати участь у роботі педагогічної майстерні «Методичні та психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми» | Протягом року |
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
№ п/п | Зміст | Термін виконання |
1 | Опрацювання нормативних документів | Протягом року |
2 | Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями | Протягом року |
3 | Впровадження інноваційних педагогічних технологій | Протягом року |
4 | Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації. | Протягом року |
5 | Забезпечення стимулювання розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів. | Протягом року |
6 | Забезпечення навчально-методичними посібниками. | Протягом року |
7 | Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи. | Протягом року |
ІІ. Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку | ||
8 | Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів. | До 01.10 |
9 | Ознайомлення з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів. | Вересень-жовтень |
10 | Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів. | До 10.10 |
11 | Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів. | Протягом року |
12 | Застосування в роботі з обдарованими дітьми елементів випереджаючого навчання. | |
13 | Використання інформаційних технологій в індивідуальній роботі з обдарованими учнями. | Протягом року |
14 | Організація самоосвітньої діяльністі обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу. | Протягом року |
15 | Робота в мережі Internet | |
16 | Підготовка та участь в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, турнірах. | Протягом року |
17 | Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних конкурсах творчих робіт. | Протягом року |
18 | Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня біології. | |
19 | Організація виставок творчих робіт учнів. | Протягом року |
20 | Надання індивідуальних консультацій. | Протягом року |
21 | Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів. | Протягом року |
Друкувати в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх досягнення. | Протягом року |
«Робота з обдарованими учнями в контексті підготовки до олімпіади»
1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи.
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.
10. Ніколи не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.
12. Привчайте дитину самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.
15. уважно ставтеся до потреб дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте дитині бути особистістю.
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.
Нижче наводимо порівняльну таблицю, що ілюструє деякі поведінкові маркери, складену за матеріалами ДжанетСзебос Роббінс з Державної асоціації обдарованості (США):
Розумна дитина | Обдарована дитина |
Знає відповіді | Ставить запитання |
Зацікавлена | Дуже цікава |
Приділяє увагу роботі | Залучена інтелектуально й фізично |
Наполегливо трудиться | Може бути неуважною і, як і раніше, отримувати хороші оцінки й тестові бали |
Відповідає на запитання | Піддає сумніву відповіді |
Дружить з дітьми свого віку | Вибирає дорослих або дітей старшого віку |
Легко вчиться | Часто вже знає відповіді |
Задоволена собою (коли дає вірну відповідь) | Дуже самокритична (перфекціоніст) |
Добре запам'ятовує | Добре припускає |
«Усі обдаровані діти розумні, але не навпаки. І батькам розумних дітей це дуже важко зрозуміти», – пояснює АндреаМішлер, яка протягом дев'яти років займалася з учнями за программою «Обдаровані й талановиті». Той факт, що дитина отримує відмінні оцінки, але не обдарована, крім розчарування приносить батькам і глибоке почуття розгубленості та здивування. Мішлер підкреслює, що оцінки не завжди будуть достовірним критерієм. «Іноді обдаровані діти такі перфекціоністи, що через страх перед оцінками не можуть навіть поворухнутись. Тому можливо, що вони отримують низькі оцінки або навіть числяться у відстаючих», – каже вона.
Не кожна дитина, яка перевищує відповідний її віку рівень навчання, є генієм, деякі – просто неймовірні трудівники. «Хто розумний, а хто обдарований – з'ясувати надзвичайно важко», – пояснює Мішлер. Наприклад, у деяких дітей вона бачить виняткові результати з математики або мови, але не кваліфікує їх як «обдарованість», тому що вони не показують високих досягнень в інших сферах. Але це зовсім не означає, що, якщо ваша дитина не проявила себе обдарованою у своїй школі, переїхавши в інше місце, то вона не може стати там однією з обдарованих. Критерії тестування широко варіюють від місця до місця.
При збільшенні віку все стане ще більш туманним. Часто батьки й педагоги вважають, що дитина, яка навчилася читати рано, – обдарована. Так, можливо, її мозок розвинувся трохи швидше, ніж в однолітків, але маленькі діти, як відомо, відрізняються своїми стрибками та зупинками в розвитку. У подальшому вона може вчитись у тому ж темпі, що й інші діти, або продовжити випереджати їх. Покаже лише час.
Хороший факт полягає в тому, що незважаючи на те, обдарована ваша дитина чи розумна, у вас є член сім'ї, який подає великі надії. І якщо він дійсно досягне у своєму розвитку певних висот, ви по праву зможете пишатися ним.
Комментариев нет:
Отправить комментарий