Поиск по этому блогу

РОБОТА З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 РОБОТА З ОБДАРОВАНОЮ МОЛОДДЮ

КАФЕДРА ПРИРОДНИЧИХ НАУК

2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК


ПЛАН РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ
КАФЕДРИ ПРИРОДНИЧИХ НАУК
НА  2020/2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

 

№ з/п

Зміст діяльності

Термін виконання

Відповідальний

ВЕРЕСЕНЬ

1.

Планування роботи з обдарованими учнями у 2020-2021  н. р.

До 10.09.2020

Керівник ШМО,

вчителі-предметники

2.

Корегування банку даних обдарованих учнів

До 10.09.2020

Вчителі-предметники

3.

Оновити індивідуальні картки обдарованої дитини

До 17.09.2020

Вчителі-предметники

4.

Поповнити інформаційний банк даних про:

Інтелектуально обдарованих дітей;

Творчо обдарованих дітей;

До 10.09.2020

Вчителі-предметники

5.

Розробка індивідуальних програм роботи з обдарованими та здібними учнями

До 17.09.2020

Вчителі-предметники

6.

Залучення обдарованої та здібної молоді до роботи в гуртках та секціях позашкільних закладів, наукових товариств ,творчих колективах району та міста ,забезпечення оптимального режиму навчання з метою запобігання їх перевантаження.

Постійно

Керівник ШМО,

вчителі-предметники

4.

Діяльність творчої групи вчителів «Компетентісно спрямований педагогічний процесс»

Протягом навчального року

Керівник ШМО,

вчителі-предметники

5.

Організація та проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін та підготовку до П (районного) етапу

До 01.10.2020

Керівник ШМО,

вчителі-предметники

6.

Підготовка учнів до участі у І етапі предметних олімпіад

Вересень-жовтень

Вчителі-предметники

7.

Установчі заняття учнів – членів МАН.

До 30.09.2020

Вчителі-предметники

8.

Поновити на шкільному сайті сторінку методскарбу вчителів природничих наук, присвячену роботі з обдарованою молоддю

https://plyseckaya.blogspot.com/p/blog-page_86.html

До 30.10.2020

Керівник ШМО

ЖОВТЕНЬ

1.

Організувати і провести І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад

Впродовж місяця

Адміністрація школи,

керівник ШМО,

вчителі-предметники

2.

Обмін досвідом вчителів, які результативно працюють з обдарованими дітьми, «Створення системи роботи з обдарованими дітьми»

До 20.10.2020

Вчителі-предметники

3.

Підготовка учнів до участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

Протягом жовтня-листопада

Вчителі-предметники

4.

Поновити рекомендації для батьків та вчителів щодо розвитку в дітей творчих здібностей

До 15.10.2020

Керівник ШМО

5.

Залучення обдарованих учнів до конференцій, круглих столів, інтелектуальних конкурсів і турнірів.

За річним планом роботи

Вчителі-предметники

6.

Залучення учнів до участі у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі „Колосок осіннії-2020”, у  Міжнародній природознавчій грі  "Геліантус" - 2020

Згідно плану

Вчителі-предметники

ЛИСТОПАД

1.

Підготовка учнів до участі у  МАН і підготовка до участі у районному етапі ВУО

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

2.

Проведення в межах школи  Всеукраїнського інтерактивного природничого  конкурса „Колосок осінній-2020”,  та  Міжнародной природознавчой  гри "Геліантус" - 2020

Згідно плану

Вчителі-предметники, Керівник ШМО

ГРУДЕНЬ

1.

Підготовка до ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

2.

Інформаційне забезпечення на шкільному сайті сторінки методскарбу вчителів природничих наук, присвяченої роботі з обдарованими  дітьми

Впродовж місяця

Керівник ШМО

3

Підготовка до участі учнів 5-11 класів у міському проекті «Екологічний вектор»

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

СІЧЕНЬ

1.

Аналіз результативності участі учнів у І та ІІ етапах всеукраїнських учнівських олімпіад на засіданнях ШМО

До10.01.2021

Керівники ШМО

2.

Підготовка та участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

3

Підготовка до участі учнів 5-11 класів у міському проекті «Екологічний вектор»

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

ЛЮТИЙ

1.

Участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

2.

Участь в обласному етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН

За графіком

Наукові керівники

БЕРЕЗЕНЬ

1.

Залучення учнів до підготовки та участі в огляді дитячої творчості

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

2.

Залучення учнів до участі у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі „Колосок Весняний-2021

Впродовж місяця

Вчителі-предметники

КВІТЕНЬ

1.

Аналіз участі учнів в олімпіадах, конкурсах, змаганнях та турнірах

Впродовж місяця

Керівник ШМО

2.

Підготовка та проведення тижня природничих наук

Впродовж місяця

Вчителі-предметники, Керівник ШМО

3

Проведення в межах школи  Всеукраїнського інтерактивного природничого  конкурса

„Колосок Весняний -2021

Згідно плану

Вчителі-предметники, Керівник ШМО

4

Підготовка до Фестивалю досягнень-2021

Згідно плану

Вчителі-предметники, Керівник ШМО

ТРАВЕНЬ

1.

Аналіз роботи ШМО з обдарованими учнями

За графіком

Керівники ШМО

2.

Створення творчої групи для планування роботи з обдарованими учнями на наступний навчальний рік

Впродовж місяця

Керівники ШМО

 



 

База даних обдарованих та здібних учнів

 ЗЗШ №65 

на 2000-2021 навчальний рік 

№ з/п 

ПІБ учня 

Дата народження 

Напрям 

Вчитель Кузьменко О. М.

 

1

Меркулова Вероніка  Олександрівна

5-А клас

03.10.2009

Природознавчий

Природознавство

2

 Хрипко Станіслав Олександрович

5-А клас

13.09.2009

Природознавчий

Природознавство

3

Корнієнко Єлизавета Павлівна

6-Б клас

16.09.2008

Природознавчий

Біологія

4

Попенко Софія  Олексіївна

6-А клас

13.01.2009

Природознавчий

Біологія

5

Калатай Гордій  Єгорович

8-Б клас

07.02.2007

Природознавчий

Біологія

Вчитель Плясецька Я.С.


1

Киричек Аріана Ігорівна

7-А клас

25.03.2007

Природознавчий

Біологія

Хімія

2

Кучерова Єлизавета Валеріївна

7-А клас

23.07.2008

Природознавчий

Біологія

Хімія

3

Малих Аліна  В'ячеславівна

7-А клас

17.05.2008

Природознавчий

Біологія

Хімія

4

Тяжлов Анатолій Олександрович

7-А клас

22.05.2007

Природознавчий

Біологія

Хімія

5

Флаасс  Ангеліна Дмитрівна

7-А клас

30.06.2008

Природознавчий

Біологія

Хімія

6

Рамазанова Фідан  Фахрій Кизи

7-Б клас

29.11.2007

Природознавчий

Біологія

Хімія

7

Кубрак Северін Сергійович

8-Г клас

29.01.2007

Природознавчий

Біологія

Вчитель Фесенко Н. А.


1

Пліско Максим Андрійович

8-А клас

22.10.2007

Природознавчий

Хімія

2

Марченко Поліна Ігорівна

8-А клас

12.09.2007

Природознавчий

Хімія

3

Калатай Гордій Єгорович

8-Б клас

07.02.2007

Природознавчий

Хімія

4

Грицун Руслан Олександрович

9-В клас

15.03.2006

Природознавчий

Хімія

5

Кияшко Катерина Сергіївна

9-В клас

17.11.2005

Природознавчий

Біологія

Хімія

 

6

Олійникова Ольга Петрівна

9-В клас

02.02.2006

Природознавчий

Біологія

Хімія

 

7

Полєно Олександра Костянтинівна

9-В клас

08.11.2005

Природознавчий

Біологія

Хімія

 

8

Петров Денис Сергійович

10-А клас

19.04. 2005

Природознавчий

Біологія

Хімія

 

9

Хайло Єлизавета Володимирівна

10-А клас

05.09.2005

Природознавчий

Біологія

Хімія

 

Вчитель Розсохач С.О.

 

1

Кияшко Катерина Сергіївна

9-В клас

17.11.2006

Природознавчий

Географія

2

Полєно Олександра Костянтинівна

9-В клас

08.11.2006

Природознавчий

Географія

3

Олійникова Ольга Петрівна

9-В клас

02.02.2006

Природознавчий

Географія


ПЛАН РОБОТИ 
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
 ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
ФЕСЕНКО НАДІЇ АНАТОЛІЇВНИ
 НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 План роботи зі здібними та обдарованими дітьми спрямований на реалізацію нижчезазначених завдань:

-забезпечити розумовий розвиток школярів;
-створити позитивне емоційне поле для мотивації розвитку особистості;
-сприяти саморозвитку, самооцінюванню та самореалізації потреб;
-задовольнити пізнавальні потреби учнів;
-сформувати почуття постійного прагнення до освоєння нових знань та оволодіння предметами на високому рівні.   


№ п/п
Зміст
Термін виконання

І . Підвищення науково-методичного рівня викладання

1
Забезпечення мотивації розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів.
Протягом року
2
Застосування інноваційних педагогічних технологій.
Протягом року
3
Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями .
Протягом року
4
Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації.
Протягом року
5
Опрацювання нормативних документів.
Протягом року
6
Забезпечення навчально-методичними посібниками.
Протягом року
7
Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи. 
Протягом року

ІІ.  Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку

9
Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів.
До 01.11
10
Ознайомлення  з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів.
Жовтень-листопад
11
Робота в мережі Internet.
Протягом року
12
Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів.
Протягом року
13
Проведення індивідуальних консультацій.
 Протягом року
14
Використання  інформаційних технологій  в  індивідуальній  роботі  з  обдарованими учнями.
Протягом року
15
Організація самоосвітньої діяльністі   обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу.
Протягом року
16
Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів.
 До 15.11
17
Підготовка та участь в олімпіадах, конкурсах, фестивалях, турнірах.
Протягом року
18
Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних  конкурсах творчих робіт.
Протягом року
19
Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня природничих наук.
     Квітень 2021 року
20
Залучення обдарованих учнів до участі у міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах.
Протягом року
21
Організація виставок  творчих  робіт  учнів.
Протягом року
22
Використання  в  роботі  з  обдарованими  дітьми елементів   випереджаючого  навчання.
Протягом року
23
Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів.
Протягом року
24
Друкування в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх  досягнення.
Протягом року





ПЛАН РОБОТИ 
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ 
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
ПЛЯСЕЦЬКОЇ ЯНИ СЕРГІЇВНИ
 НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 План роботи зі здібними та обдарованими дітьми спрямований на реалізацію нижчезазначених завдань:

-задовольнити пізнавальні потреби учнів;
-забезпечити розумовий розвиток школярів;
-створити позитивне емоційне поле для стимулювання розвитку особистості;
-сприяти саморозвитку, самооцінюванню та самореалізації потреб;
-сформувати почуття постійного прагнення до засвоєння нових знань та оволодіння предметами  на високому рівні   

№ п/п
Зміст
Термін виконання

І . Підвищення науково-методичного рівня викладання

1
Опрацювання нормативних документів
Протягом року
2
Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями
Протягом року
3
Впровадження інноваційних педагогічних технологій
Протягом року
4
Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації.
Протягом року
5
Забезпечення стимулювання розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів.
Протягом року
6
Забезпечення   навчально-методичними посібниками.
Протягом року
7
Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи. 
Протягом року

ІІ.  Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку

9
Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів.
До 01.10
10
Ознайомлення  з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів.
Вересень-жовтень
11
Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів.

       До 10.10
12
Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів.
Протягом року
13
Застосування   в  роботі  з  обдарованими  дітьми елементів   випереджаючого  навчання.
 Протягом року
14
Використання  інформаційних технологій  в  індивідуальній  роботі  з  обдарованими учнями.
Протягом року
15
Організація самоосвітньої діяльністі   обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу.
Протягом року
16
Робота в мережі Internet

Протягом року 
17
Підготовка та  участь в олімпіадах, конкурсах,  фестивалях, турнірах.
Протягом року
18
Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних  конкурсах творчих робіт.
Протягом року
19
Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня природничих наук
     Квітень 2021 року
20
Залучення обдарованих учнів до участі у міжнародних та Всеукраїнських інтерактивних конкурсах
Протягом року
21
Організація виставок  творчих  робіт  учнів.
Протягом року
22
 Надання індивідуальних консультацій.
Протягом року
23
 Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів.
Протягом року
24
Друкувати в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх  досягнення.
Протягом року



ПЛАН РОБОТИ 
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ 
ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ ТА ЕКОНОМІКИ
РОЗСОХАЧ СВІТЛАНА ОЛЕКСАНДРІВНА
 НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 План роботи зі здібними та обдарованими дітьми спрямований на реалізацію нижчезазначених завдань:

-задовольнити пізнавальні потреби учнів;
-забезпечити розумовий розвиток школярів;
-створити позитивне емоційне поле для стимулювання розвитку особистості;
-сприяти саморозвитку, самооцінюванню та самореалізації потреб;
-сформувати почуття постійного прагнення до засвоєння нових знань та оволодіння предметами  на високому рівні   

№ п/п
Зміст
Термін виконання
1
Поновити інформаційний банк даних обдарованих, здібних та творчих учнів «Обдарована дитина»
Вересень
2020
2
Провести діагностичні дослідження, спрямовані на пошук обдарованих учнів у відповідності до різних типів обдарованості
Вересень 2020
3
Провести опитування учнів з метою вивчення бажання брати участь у  конкурсах-захистах науково-дослідних робіт учнів – членів МАН, предметних олімпіадах, турнірах тощо
Протягом року
4
Розглядати  питання роботи з обдарованими дітьми на засіданнях МО , семінарів, педрад
Протягом року
5
Розробити методичні матеріали для підготовки учнів  до участі в районних, обласних олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах МАН, інших інтелектуальних турнірах та змаганнях.

Протягом року
6
З метою розвитку в учнів інтересу до знань, розвитку їх здібностей, талантів, формування у них науково – практичної та дослідницько – пошукової роботи, орієнтації на той чи інший вид майбутньої професійної діяльності провести:
- Тиждень природничих наук (квітень 2019) (згідно окремих планів)
- Дні науки (згідно окремих планів)
- Прийняти участь у  I турі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін та забезпечити участь переможців у II, III, IV етапах
(за можливістю)

Протягом року
7
Продовжувати діяльність з проекту»Кольорові відра»
Протягом року

8
Провести тренінги з учнями з питань:

 - складання алгоритму виконання науково-дослідницької роботи;

- презентація результатів науково-дослідницької роботи.


Жовтень 2020

Листопад 2020



9
Відзначати ювілейні дати визначних людей України та світу, проводити про них бесіди, випускати стіннівки тощо
Протягом року

10
Організувати участь учнів в Інтернет - олімпіадах
Протягом року

11
Проводити з учнями старших класів постійну роботу щодо роз'яснення необхідності серйозної підготовки до ДПА та ЗНО, правильного вибору майбутньої професії, своєчасної реєстрації на ЗНО, участі у пробному тестуванні тощо
Протягом року
12
Приймати участь у роботі педагогічної майстерні «Методичні та психологічні аспекти роботи з обдарованими дітьми»
Протягом року





ПЛАН РОБОТИ 
З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
ВЧИТЕЛЯ БІОЛОГІЇ ТА ПРОДОЗНАВСТВА
КУЗЬМЕНКО ОЛЬГИ МИХАЙЛІВНИ
НА 2020-2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 План роботи зі здібними та обдарованими дітьми спрямований на реалізацію нижчезазначених завдань:
-задовольнити пізнавальні потреби учнів;
-забезпечити розумовий розвиток школярів;
-створити позитивне емоційне поле для стимулювання розвитку особистості;
-сприяти саморозвитку, самооцінюванню та самореалізації потреб;
-сформувати почуття постійного прагнення до засвоєння нових знань та оволодіння біологією та природознавством на високому рівні   
№ п/п
Зміст
Термін виконання

           І . Підвищення науково-методичного рівня викладання
1
Опрацювання нормативних документів
Протягом року
2
Вивчення літератури з питань роботи з обдарованими учнями
Протягом року
3
Впровадження інноваційних педагогічних технологій
Протягом року
4
Здійснення педагогічного супроводу обдарованих учнів. Створення умов для інтелектуального розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації.
Протягом року
5
Забезпечення стимулювання розвитку інтелекту учнів: використання в навчальному процесі творчих завдань, які потребують синтезу, аналізу, осмислення, умовиводів.
Протягом року
6
Забезпечення   навчально-методичними посібниками.
Протягом року
7
Залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької роботи.        Протягом року  

ІІ.  Виявлення обдарованих учнів і створення умов для їх розвитку

8
Виявлення обдарованих дітей. Проведення психологічних тестів.
До 01.10
9
Ознайомлення  з психолого-педагогічними рекомендаціями, підготовленими шкільним практичним психологом щодо визначення рівня обдарованості учнів.
Вересень-жовтень
10
Поповнення інформаційного банку даних про обдарованих учнів.       До 10.10
11
Мотиваційна робота з обдарованими учнями для орієнтації їх на досягнення високих результатів.
Протягом року
12
Застосування   в  роботі  з  обдарованими  дітьми елементів   випереджаючого  навчання.

13
Використання  інформаційних технологій  в  індивідуальній  роботі  з  обдарованими учнями.
Протягом року
14
Організація самоосвітньої діяльністі   обдарованих учнів. Поглиблене вивчення ними теоретичного матеріалу.
Протягом року
15
Робота в мережі Internet

16
Підготовка та  участь в олімпіадах, конкурсах,  фестивалях, турнірах.
Протягом року
17
Забезпечення участі обдарованих учнів у Всеукраїнських та міжнародних  конкурсах творчих робіт.
Протягом року
18
Залучення обдарованих учнів до участі у заходах предметного тижня біології.       
19
Організація   виставок     творчих    робіт    учнів.
Протягом року
20
 Надання індивідуальних консультацій.
Протягом року
21
 Індивідуальна робота з батьками обдарованих учнів.
Протягом року
22
Друкувати в ЗМІ творчі роботи обдарованих дітей, висвітлювати їх  досягнення.
Протягом року






АНКЕТА
для орієнтовного дослідження здібностей дитини

Перевірте здібності вашої дитини. Можливо, вона геній?
-> Чи випадало вашій дитині знаходити незвичне примінення якому-небудь предмету?
-> Чи змінює вона свої уподобання?
-> Чи любить малювати абстрактні картини?
-> Чи любить малювати уявні предмети?
-> Чи любить фантастичні історії?
-> Складає вона оповідання чи вірші?
-> Любить вирізати витіюваті, химерні фігурки?
-> Траплялося так, що ваша дитина зробила те, чого не знає, або те, чого не існує?
-> Буває у неї бажання щось переробити на свій смак?
-> Чи боїться темноти?
-> Чи вигадала дитина яке-небудь слово?
-> Чи вважала вона це слово зрозумілим і без пояснень?
-> Чи пробувала переставляти меблі в кімнаті за своїм уподобанням?
-> Чи вдалим був цей задум?
-> Чи використовувала якусь річ не за призначенням?
-> Коли ваша дитина була зовсім маленька, чи могла вона угадувати призначення різних предметів?
-> Чи вибирає одяг за своїм смаком, не зважаючи на ваш?
-> Чи є у неї свій внутрішній світ, недоступний оточуючим?
-> Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?
-> Чи часто просить пояснити явища оточуючого світу?
-> Чи любить читати книжки без ілюстрацій?
-> Чи придумує свої власні ігри або розваги?
-> Чи пам'ятає і чи розповідає свої сни або пережиті враження?
РЕЗУЛЬТАТИ:
Кожна відповідь "так" на запитання тесту оцінюється в 1 бал.
Від 20 до 23 балів: дитина дуже кмітлива, має власну точку зору на все, що її оточує. Слід допомагати дитині розвивати ці якості.
Від 15 до 19: дитина не завжди може проявити свої якості і здібності. Вона винахідлива і кмітлива, але лише тоді, коли чимось зацікавлена.
Від 9 до 14: дитина кмітлива в тих сферах діяльності, де необов'язковий власний погляд на речі. Проте для творчих занять багато не вистачає.
Від 4 до 8: ваша дитина проявляє творчість у мисленні лише при досягненні дуже важливої для неї мети, вона більше схильна до практичної діяльності.
Менше 4 балів: дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіхів як гарний виконавець, навіть у складних професіях.






АНКЕТА
для орієнтовного дослідження творчої обдарованості особистості учня
Інструкція: нижче приведені якості, котрі притаманні учням.
Позначте знаком " + " ті якості, котрі Ви відмічаєте в учнях.
Знаком " -" позначте ті якості, котрі Вам не подобаються.

1. Дисциплінований.
2. Не рівна успішність.
3. Той, хто вибуває з загального темпу.
4. Організований.
5. Ерудований.
6. Дивний у поведінці, незрозумілий.
7. Той, хто вміє підтримувати загальну справу ( колективіст).
8. Той, хто вискакує на уроках з безглуздими зауваженнями.
9. Стабільно вчиться ( завжди добре вчиться ).
10. Зайнятий своїми справами (індивідуаліст ).
11. Той, хто все схоплює швидко.
12. Той, хто не вміє спілкуватись - конфліктний.
13. Той, хто легко спілкується, приємний у спілкуванні.
14. Іноді "тугодум", іноді не може зрозуміти очевидного.
15. Той, хто все розуміє, зрозуміло висловлює свої думки.
16. Той, хто не завжди підпорядковується більшості або офіційному керівництву.
Треба скласти окремо " + " , котрі належать парним та непарним питанням.

Якщо сума парних " + " більше суми непарних - то більша ймовірність, що перед Вами творча, обдарована дитина.






з проблеми 
«Робота з обдарованими учнями в контексті підготовки до олімпіади»

Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже, лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати.
Можна виділити такі складові готовності вчителя до роботи з обдарованими учнями:
ü відповідний рівень і постійна підтримка фахово-інформаційного рівня роботи з обдарованими учнями (курси, семінари, конференції тощо);
ü володіння методиками роботи з обдарованими учнями (індивідуальна робота, робота в групах тощо);
ü володіння психологічними аспектами роботи з обдарованими учнями.
Робота вчителя з обдарованими учнями не повинна носити хаотичний, епізодичний характер, а має бути системною, неперервною, спланованою на перспективу.

Доолімпіадний період:
Цей період починається на початку навчального року. Протягом цього часу передбачається робота безпосередньо в навчальних закладах, а також позашкільні форми занять (гуртки, заняття окремих груп тощо).
Підготовка включає:
1. Вирівнювальні підготовчі заняття щодо повторення задач минулого олімпіадного сезону, уведення в групу олімпіадників нових учнів. Ця робота включає як індивідуальні, так і диференційовані форми. Обов’язковою є також робота в групах.
2. Розв’язування завдань І та ІІ етапів попередніх олімпіад.
3. Проведення занять у формі «міні олімпіад» для поступового психологічного налаштування учнів.

І етап олімпіади:
Шкільні олімпіади. Проводяться в навчальних закладах вчителями. Особливості проведення:
1. Участь беруть всі бажаючі.
2. Підбір завдань повинен бути диференційованим, тобто включати завдання 3-х рівнів:
ü нескладні завдання репродуктивного характеру, які може розв’язати більшість учасників;
ü завдання, які потребують творчого підходу до розв’язання;
ü завдання, рівень яких відповідає ІІ (ІІІ) етапу олімпіади.
3. Умови проведення олімпіади повинні максимально відповідати умовам олімпіади наступного етапу.
Завдання, що пропонуються на шкільній олімпіаді, повинні враховувати той матеріал, що був засвоєний на момент проведення даної олімпіади за навчальною програмою, однак, складність цих завдань повинна носити олімпіадний характер, визначаючи вміння учнів логічно мислити, застосовувати програмний матеріал до більш складних завдань.

ІІ етап олімпіади:
Районна олімпіада. Для того, щоб учасники ІІ етапу олімпіади, до яких відносяться й учителі, були в максимально однакових підготовчих умовах, рекомендується попередньо провести такі заходи:
ü семінари-практикуми для вчителів щодо ознайомлення з вимогами виконання завдань ІІ етапу та рівнем складності завдань;
ü заочну олімпіаду, що проходить у декілька етапів та передбачає ознайомлення учнів з авторськими розв’язками запропонованих завдань.

ІІІ етап олімпіади:
Обласна олімпіада. Цьому етапу олімпіади можуть передувати такі заходи:
ü семінари-практикуми для вчителів-тренерів районних та міських команд для ознайомлення з вимогами виконання завдань ІІІ етапу та рівнем складності завдань;
ü участь вчителів у курсах з розв’язування задач олімпіадного рівня.

Рекомендуємо в роботі з обдарованими учнями:
· застосовувати проблемний метод у навчанні;
· проводити самостійні роботи творчого характеру;
· застосовувати індивідуальний підхід у навчанні;
· впроваджувати розвивальні творчі ігри;
· розв’язувати творчі завдання.
Також є широкий спектр позакласної роботи на виявлення та розвиток творчих здібностей учнів:
· це підготовка і участь школярів в олімпіадах з інформатики;
· дослідницька робота в МАН;
· участь у гуртках, факультативах;
· участь в інтелектуальних іграх;
· робота над проектом;
· участь у науково-практичних конференціях;
· участь в Інтернет-олімпіадах.





ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ВИХОВАННЯ ОБДАРОВАНОЇ ДИТИНИ В СІМ'Ї

• Створіть безпечну психологічну атмосферу дитині в її пошуках, де вона могла б знайти розраду у разі своїх розчарувань і невдач. 
• Підтримуйте здібності дитини до творчості й виявляйте співчуття до ранніх невдач. Уникайте негативної оцінки творчих спроб дитини. 
• Будьте терпимі до несподіваних ідей, поважайте допитливість ідеї дитини. Намагайтесь відповідати на всі запитання, навіть якщо вони вам здаються безглуздими. 
• Залишайте дитину одну і дозволяйте їй, якщо вона бажає, самій займатися своїми справами. Надлишок опіки може обмежити творчість. 
• Допомагайте дитині формувати її систему цінностей, не обов’язково засновану на її системі поглядів, щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями. 
• Допомагайте дитині задовольняти основні людські потреби, оскільки людина, енергія якої скута основними потребами, рідко досягає висот у самовираженні. 
• Допомагайте дитині долати розчарування і сумніви, коли вона залишається сама в процесі не зрозумілого ровесникам творчого пошуку: нехай дитина збереже свій творчий імпульс. 
• Поясніть, що не на всі запитання дитини завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібен час, а з боку дитини — терпіння. Вона має навчитися жити в інтелектуальному напруженні, не відкидаючи своїх ідей. 
• Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість. Однак її поведінка не має виходити за межі пристойного. 
• Допомагайте дитині глибше пізнати себе. Виявляйте симпатію до її перших спроб виразити таку ідею словами і зробити зрозумілою для оточення. 

Виховання дитини стає ще більш складним завданням, якщо людина є батьком обдарованої дитини. Які поради з виховання дитини можуть стати корисними в цьому випадку? Іноді виховання обдарованої дитини може також вимагати спеціальних навичок виховання. 

- Розпізнати обдарованість: багато батьків хочуть сподіватися, що їхні діти є в якійсь мірі обдарованими. Так як це - правда, що різні діти володіють різними талантами і здібностями, є просто ті діти, які знаходяться на самому верху. Головноюпо радою з виховання є здатність розпізнати, чи є ваша дитина насправді надзвичайно обдарованим. На додаток до цієї поради з виховання відноситься рада для виявлення певних ознак. Ваша дитина може бути обдарованим, якщо він здатний завершити роботу набагато швидше, ніж його однолітки. Він може бути також здатний читати і розуміти речі, які не призначені для його віку. Ваш обдарована дитина також може виявляти особливі здібності в мистецтві чи інших галузях. 

- Запросити про допомогу: це необов'язково повинен бути рада з виховання, наступний за розпізнаванням обдарованості. Однак він може бути корисними радою для тих батьків, які не впевнені, як вчинити, або у кого є обдаровані діти, з якими складно впоратися емоційно. Пропонований рада з виховання полягає в тому, щоб вашої дитини протестували професіонали. Ви також можете звернутися за спеціальною підтримкою до шкільних консультантам, або попросити у них особливих рекомендацій, які можуть допомогти вашій дитині. 

- Беззастережна любов: можливо, одним з ключових рад по вихованню, є необхідність переконатися в тому, що ваш обдарована дитина росте звикли до безумовної любові та прийняття. Ви повинні спілкуватися зі своєю дитиною добре і пояснювати йому, що ви любите його таким, яким він є, а не за те, що він добре вчиться в школі або чудово виконує всі завдання. У той же час доброю порадою по вихованню є демонстрація подяки і хвали за певні досягнення, переконайтеся в тому, що ви говорите своїй дитині, що ви все одно будете його любити, навіть якщо він не отримає прекрасну оцінку або похвальну грамоту. 

- Знання реальності: наступним до поради по безумовної любові, є рада з виховання, який полягає в тому, що ваша дитина повинна знати, що не завжди все може бути ідеально. Це дуже важливий рада з виховання, так як обдаровані діти можуть з легкістю розчаруватися, у міру того, як вони будуть дорослішати, якщо щось буде виходити не так, як вони цього хочуть. 

- Різноманітність навчальних дослідів: один з хороших порад з виховання включає різнобічність. Обдарованим дітям може запросто набридати те, що вони з легкістю пізнали. Пропонуйте їм різноманітність тем і навчальних дослідів. Це дасть вам можливість дізнатися, його сильні сторони зацікавленості, і допоможе підтримувати його навчання на здоровому балансі. Частиною цієї ради є також навчання вашої дитини соціальних тем. Може бути, корисно давати йому переглядати різні освітні книги і диски, але також не забувайте давати йому приєднуватися до ігрових груп. Дозвольте йому спілкуватися з іншими дітьми. 

- Не перевантажуйте його: у той час як хорошим радою з виховання є пропозиція різних освітніх дослідів, дуже важливо не перевантажити дитину цим. Ви могли записати свою дитину на уроки віолончелі, на плавання, на уроки просунутої математики, читальні групи і безліч інших занять. Так ви можете розглядати свою дитину вже як дорослого з такою кількістю обов'язків. Пам'ятайте, що ваша дитина, ще просто дитина, тому дозвольте йому насолодитися невеликий грою і дитячим відпочинком. 





1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно.
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи.
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять.
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення.
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи.
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення.
7. Показуйте дитині цікаві місця.
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі.
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей.
10. Ніколи не карайте дитину приниженням.
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами.
12. Привчайте дитину самостійно мислити.
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею.
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини.
15. уважно ставтеся до потреб дитини.
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці.
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки.
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу.
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими.
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали.
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно.
23. Допомагайте дитині бути особистістю.
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини.
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих.
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.




СФЕРИ ОБДАРОВАНОСТІ ДІТЕЙ
1. Інтелектуальна сфера Обдарована дитина вирізняється гарною пам’яттю. мисленням, допитливістю, добре розв’язує різні задачі, зв’язно викладає свої думки, може мати здібності до практичного застосування знань.
2. Сфера академічних досягнень Це успіхи дитини з читання, математики, природознавства та інших навчальних предметів.
3. Творчість (креативність) Дитина дуже допитлива, виявляє незалежність і оригінальність мислення, висловлює оригінальні ідеї.
4. Спілкування Добре пристосовується до нових ситуацій, легко спілкується з дорослими та дітьми, виявляє лідерство в іграх і заняттях з дітьми. Ініціативна, бере на себе відповідальність за свої дії.
5. Сфера художньої діяльності Дитина виявляє великий інтерес до візуальної інформації, захоплюється художніми заняттями, її роботи вирізняються оригінальністю. Виявляє інтерес до музики, легко відтворює мелодію, із задоволенням співає, намагається створювати музику.
6. Рухова сфера Тонка і точна моторика, чітка зорово-моторна координація, широкий діапазон рухів, добре володіє тілом, високий рівень розвитку основних рухових навичок.

ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЮ ДЛЯ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
- Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».
- Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.
- Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
- Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
- Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.
- У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.
- Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.
- Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.
- Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
- Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.
Принципи педагогічної творчості вчителя, реалізація яких сприяє творчому розвитку особистості
Принцип суб'єктивності навчання і виховання передбачає визнання слухача як суб'єкта педагогічної взаємодії, використання вчителем у процесі навчання і виховання переважно діалогічних форм комунікативної взаємодії із слухачем.
Принцип діагностики передбачає побудову і корекцію навчально-виховного процесу на основі психолого-педагогічних діагностичних досліджень, а саме: оцінювання рівних розвитку творчих можливостей дітей і дитячих колективів, з якими педагог вступає у взаємодію.
Принцип оптимальності. Оптимальною творчою педагогічною взаємодією педагога і вихованця вважаємо таку, яка забезпечує не тільки успішне засвоєння знань, умінь, навичок, а й позитивну динаміку розвитку творчих можливостей дітей в конкретних умовах педагогічної праці педагога.
Принцип оптимальності передбачає роботу педагога з відбору таких дидактичних засобів, які відповідають рівню розвитку творчих можливостей більшості дітей, враховують рівень розвитку творчих можливостей меншості, а тому сприяють розвитку творчих можливостей.
Принцип взаємозалежності відображає взаємозумовленість творчого особистісного розвитку суб'єктів взаємодії системи "педагог-вихованець"; відбиває взаємозалежність і взаємзумовленість творчої педагогічної праці вчителя і творчої навчальної діяльності дітей.
Принцип фасілітації передбачає розуміння формування творчої особистості вихованця у навчально-виховному процесі як процес полегшення, сприяння творчій навчальній діяльності дитини, стимулювання його творчої активності. Це пов'язане з необхідністю створення на занятті, в позаурочній діяльності слухачів творчої атмосфери (співдружності, співтворчості, співробітництва), яка б сприяла розвитку мотивів творчої діяльності, надихала вихованців на творчість.
Принцип креативності відображає необхідність виявлення можливостей змісту навчального матеріалу для посилення його орієнтації на формування творчої особистості дитини. При плануванні та організації взаємодії педагога і вихованця в процесі навчання зміст навчального матеріалу повинен максимально використовуватися для розвитку мотивів, характерологічних особливостей, творчих умінь і психологічних процесів, які мають провідне значення для творчої діяльності, і забезпечувати насамперед розвиток дивергентного мислення, умінь генерувати нові ідеї, знаходить нетрадиційні шляхи вирішення проблемних завдань. Реалізації принципу в практичній діяльності сприяє аналіз змісту навчального матеріалу з метою його креативного посилення, застосування навчальних і навчально-творчих задач, методів і прийомів стимулювання творчої активності учнів, використання завдань психологічної діагностики для розвитку творчих якостей особистості.
Принцип доповнення передбачає посилення розвитку творчих можливостей дітей за рахунок реалізації додаткового змісту в організаційних формах навчально-пізнавальної діяльності. У практичній діяльності реалізація принципу означає введення таких додаткових курсів, які б компенсували прогалини в розвитку творчих умінь і психічних процесів, що сприяють успішній творчій діяльності людини і на розвиток яких об'єктивно не вистачає часу в процесі виконання державного компонента навчального плану.
Принцип варіантності виражає необхідність подолання одноманітності змісту, форм, методів навчання. Для ефективності взаємодії у системі "педагог-вихованець" принцип варіантності має регулятивне значення, визначає мету та стратегію проектування педагогічної взаємодії.
Принцип самоорганізації відображає особливості управління процесом формування творчої особистості дитини, які зумовлені особливостями управління нелінійними системами та орієнтують педагога на внутрішній вплив, на узгодження розвитку вихованця з власними тенденціями розвитку, а також на необхідність "збуджувати" та ініціювати творчу активність, при цьому управління повинно бути непомітним, мінімальним у своєму зовнішньому впливі й здійснюватися опосередкованими методами. Саме в цьому разі можна говорити не про управління, а про процеси самоуправління.

ПОРАДИ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРАЦІВНИКУ
1. Учитель не повинен вихваляти кращого учня. Не потрібно вирізняти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми .
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина частіше від інших ставатиме переможцем, що може викликати неприязнь до неї інших учнів .
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда". Недоречне акцентування на її винятковості породжує роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність - зловмисне прилюдне приниження унікальних здібностей - звичайно, неприпустима.
4. Учителеві необхідно пам'ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.





У США на бампері машин іноді можна побачити наклейку з написом «Моя дитина – честь школи!». Припустимо, наклейка отримана. Дитина розумна. Але чи обдарована вона? Хочете вірте, хочете ні, але різниця є.

Нижче наводимо порівняльну таблицю, що ілюструє деякі поведінкові маркери, складену за матеріалами ДжанетСзебос Роббінс з Державної асоціації обдарованості (США):
Розумна дитина
Обдарована дитина
Знає відповіді
Ставить запитання
Зацікавлена
Дуже цікава
Приділяє увагу роботі
Залучена інтелектуально й фізично
Наполегливо трудиться
Може бути неуважною і, як і раніше, отримувати хороші оцінки й тестові бали
Відповідає на запитання
Піддає сумніву відповіді
Дружить з дітьми свого віку
Вибирає дорослих або дітей старшого віку
Легко вчиться
Часто вже знає відповіді
Задоволена собою (коли дає вірну відповідь)
Дуже самокритична (перфекціоніст)
Добре запам'ятовує
Добре припускає

«Усі обдаровані діти розумні, але не навпаки. І батькам розумних дітей це дуже важко зрозуміти», – пояснює АндреаМішлер, яка протягом дев'яти років займалася з учнями за программою «Обдаровані й талановиті». Той факт, що дитина отримує відмінні оцінки, але не обдарована, крім розчарування приносить батькам і глибоке почуття розгубленості та здивування. Мішлер підкреслює, що оцінки не завжди будуть достовірним критерієм. «Іноді обдаровані діти такі перфекціоністи, що через страх перед оцінками не можуть навіть поворухнутись. Тому можливо, що вони отримують низькі оцінки або навіть числяться у відстаючих», – каже вона.

Не кожна дитина, яка перевищує відповідний її віку рівень навчання, є генієм, деякі – просто неймовірні трудівники. «Хто розумний, а хто обдарований – з'ясувати надзвичайно важко», – пояснює Мішлер. Наприклад, у деяких дітей вона бачить виняткові результати з математики або мови, але не кваліфікує їх як «обдарованість», тому що вони не показують високих досягнень в інших сферах. Але це зовсім не означає, що, якщо ваша дитина не проявила себе обдарованою у своїй 
школі, переїхавши в інше місце, то вона не може стати там однією з обдарованих. Критерії тестування широко варіюють від місця до місця.

При збільшенні віку все стане ще більш туманним. Часто батьки й педагоги вважають, що дитина, яка навчилася читати рано, – обдарована. Так, можливо, її мозок розвинувся трохи швидше, ніж в однолітків, але маленькі діти, як відомо, відрізняються своїми стрибками та зупинками в розвитку. У подальшому вона може вчитись у тому ж темпі, що й інші діти, або продовжити випереджати їх. Покаже лише час.

Хороший факт полягає в тому, що незважаючи на те, обдарована ваша дитина чи розумна, у вас є член сім'ї, який подає великі надії. І якщо він дійсно досягне у своєму розвитку певних висот, ви по праву зможете пишатися ним.



1. Підхоплюй думки учнів і оцінюй їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.
2. Підкреслюй інтерес дітей до нового.
3. Заохочуй оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.
4. Вчи дітей систематичній самооцінці кожної думки.
5. Виробляй у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.
6. Не вимагай запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи.
7. Культивуй творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує.
8. Вчи дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті.
9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість.
10. Пропонуй цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.
11. Розсіюй страх у талановитих дітей.
12. Стимулюй і підтримуй ініціативу учнів, самостійність. Підкидай проекти, які можуть захоплювати.
13. Створюй проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.
14. Створюй в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент.
15. Допомагай оволодівати технічними засобами для записів.
16. Розвивай критичне сприйняття дійсності.
17. Вчи доводити починання до логічного завершення.
18. Впливай особистим прикладом.
19. Під час занять чітко контролюй досягнуті результати та давай завдання підвищеної складності, створюй ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.
20. Залучай до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюй ситуації вільного вибору і відповідальності за обране рішення.
21. Використовуй творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.
22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучай до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюй розвиваючі ситуації.
23. Активно залучай до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.
24. Відзначай досягнення вихованців, підтримуй та стимулюй активність, ініціативу, пошук.
Правила управління успіхом на уроці
1. Якщо після уроку в учня не залишилося питань, які хотілося б обговорити, посперечатися, пошукати рішення, то це означає, що урок, можливо, і був корисним, але залишив дітей байдужими до того, що на ньому відбувалося.
2. Необгрунтована похвала, гіпертрофовані компліменти, випадкові оцінки нівелюють відчуття успіху. Потрібно вміти бачити реальні зміни, реальні зрушення й достоїнства дітей, якими б малими вони не були, і вчасно підтримати учня.
3. Успіх починається з визнання дітьми права вчителя вчити. Авторитет, особистість учителя, його різноманітні достоїнства й інтереси є запорукою успіху учнів.
4. Психологічний клімат, обстановка життєрадісності, організація діяльності учнів на уроці, розумне сполучення репродуктивних і творчих методів.
5. Передчуття незвичайності, здатність учителя дивувати, привносити елемент романтичності відіграють важливу роль на уроці.
6. Учитель повинен любити дітей і вміти це робити. Не можна, виявляючи почуття захоплення від спілкування з одними дітьми, змушувати страждати інших.
7. Учитель повинен знати й весь клас, і кожного учня окремо. Він мусить дуже багато знати про дітей, щоб навчитися в потрібну хвилину допомагати їм.
8. Початок уроку виступає як момент, від якого в значній мірі залежить успіх усього уроку.
9. 80 % навчального успіху дітей залежить від уміння вчителя давати домашні завдання. Драма полягає в тому, що діти й дорослі розмовляють різними мовами, вкладають різний зміст у слова й видача домашніх завдань без точного пророблення того, що хотів би одержати вчитель, яке завдання він ставить, нерідко приводить учнів у стан замішання й примушує відмовитися від виконання домашніх завдань взагалі. Домашні завдання повинні бути смачними, хорошими, цікавими, творчими, нерідко практико-орієнтованими, оригінальними, доступними, різнорівневими, цікавими за формою, такими, що враховують здібності й особливості дітей.
10. Поряд із цифровою розгорнута текстова оцінка відіграє виняткову роль у стимулюванні навчальної діяльності дитини.
11. Ступінь захопленості учнів предметом виражається в їхньому бажанні й готовності займатися ним після уроків.
12. Учитель повинен навчитися включати учнів у колективну пізнавальну діяльність.
13. Якщо молодий учитель загострено переживає свою неуспішність і, незважаючи на значні зусилля, ніяк не може дати гарний урок, одним з відомих способів надати йому допомогу є спільна з кожним з адміністраторів школи підготовка серії уроків.







з обдарованими дітьми
1. Бути доброзичливим і чуйним.
2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.
3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.
4. Мати широке коло інтересів.
5. Бути готовим до виконання різноманітних обов'язків, пов'язаних із навчанням обдарованих дітей.
6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.
7. Володіти почуттям гумору.
8. Мати живий та активний характер.
9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду своїх поглядів і до постійного самовдосконання.
10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.
11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.
12. Володіти емоційною стабільністю.
13. Уміти переконувати.
14. Мати схильність до самоаналізу. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий